ورزشکاران در صورت بیمه شدن باانگیزه‌تر می‌شوند

سرمربی تیم هندبال کات شاهرود معتقد است بیمه شدن ورزشکاران توسط فدراسیون‌ها موجب افزایش انگیزه در آن‌ها می‌شود.

خدیجه قانع در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره دیدار امروز تیم کات شاهرود در مسابقات لیگ برتر هندبال زنان مقابل البرز اظهار داشت: تیم البرز تیم جوان و یکدست و همدلی است. در نیمه نخست این تیم بازی تیم البرز ما را بسیار تحت فشار قرار داد اما رفته رفته توانستیم تمرکزمان را بیشتر کنیم و بر بازی سوار شویم. در نیمه دوم به بازی مسلط شدیم و با اختلاف گل توانستیم بازی را ببریم و امتیازات این مسابقه را به نام خود ثبت کنیم. 

وی درباره وضعیت تیمش در جدول رده بندی گفت: تلاش ما این است که جایگاهمان را در جدول بهتر کنیم و بتوانیم از رده ششم فاصله بگیریم. اختلاف امتیاز تیم‌ها با هم کم است و از نظر فنی نیز شاهد رقابت پایاپایی هستیم. برای همین نمی‌توان به درستی پیش بینی کرد که کدام تیم در نهایت کاپ قهرمانی را بالای سر می‌برد. ما هم تلاشمان این است که بتوانیم در پایان مسابقات در رده‌های بالا قرار بگیریم. البته گوشه چشمی هم به قهرمانی داریم هرچند ساده نیست. 

مربی سابق تیم ملی هندبال زنان ایران درباره این موضوع که آیا بازیکنان باشگاه شاهرود تحت حمایت بیمه هستند یا نه، گفت: بازیکنان تحت بیمه ورزشی هستند که بیمه چندان مناسبی نیست و تنها در موارد خاص به کار می‌آید. برای همین است که بازیکنان اغلب وقتی دوران دانشجویی خود را سپری می‌کنند ترجیح می‌دهند در کنار هندبال بازی کردن به شغلی که آن‌ها را بیمه کند روی بیاورند. خب این موضوع تمرکز آن‌ها را بهم می‌زند و نمی‌توانند تمام و کمال در اختیار تیم‌شان باشند و به ورزش فکر کنند. 

وی ادامه داد: اگر فدراسیون‌های ورزشی بتوانند با سازمان تامین اجتماعی تعاملی داشته باشند که به نحوی ورزشکاران تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، دغدغه ورزشکاران در خصوص دوران بازنشستگی کاهش پیدا می‌کند و از طرفی با انگیزه‌تر می‌شوند. به ویژه اینکه اگر در مراحل ابتدایی ورزشکاران ملی‌پوش بیمه شوند که این خود انگیزه مضاعف برای ورزشکاران است که بهترین عملکرد را داشته باشند و بتوانند به پیراهن تیم ملی برسند. 

کد خبر: 43710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =