بارش برف  سبب لغزندگی بخشی از راه های البرز شده است 

کارشناس پلیس راه البرز اعلام کرد که بارش برف در محور گردشگری کرج - چالوس و آزاد راه کرج - قزوین (محدوده کردان) سبب لغزندگی این محورها شده است.

به گزارش اتیه آنلاین به نقل از ایرنا، سروان مسعود خانجانی اظهار داشت:  این بارش از محدوده دیزین تا کندوان در جاده کرج - چالوس و محدوده کردان در آزادراه کرج -قزوین است که رانندگان باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

 وی اضافه کرد: با توجه به بارش ها، احتمال سقوط سنگ و بهمن در مسیر های کوهستانی به ویژه در جاده کرج - چالوس دور از انتظار نیست.  

خانجانی گفت: رعایت فاصله طولی برای جلوگیری از تصادف و عدم تغییر مسیر ناگهانی در محدوه آزادراهی از مواردی است که  رانندگان باید مورد توجه قرار دهند.

مدیرکل هواشناسی البرز اعلام کرد که طی چند روز آینده بارش‌های خفیف برف و باران و کاهش دمای هوا برای این استان پیش‌بینی می‌شود.

آرش بهاروند احمدی  اظهار داشت: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تضعیف سامانه بارشی در منطقه و روند کاهش مقدار بارش‌ها تا اواخر هفته جاری در استان البرز است.

وی بیان داشت: با گذر موج‌های کوتاه و ضعیف از منطقه بارش‌های ساعتی و خفیف باران و برف، روند کاهش محسوس دما دور از انتظار نیست.

جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در حوزه جغرافیایی استان البرزو مابقی در حوزه جغرافیایی استان مازندران قرار دارد.

استان البرز دارای یک هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

 
 
 

کد خبر: 43674

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =