۵۰ میلیارد ریال صرف یخ‌زدایی راه‌های استان اردبیل شد

 مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: امسال ۵۰ میلیارد ریال برای تهیه امکانات موردنیاز یخ زدایی راه‌های ارتباطی این استان هزینه شد.

به آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، کلیم‌الله وثوقی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات راه‌های خلخال افزود: در مجموع بیش از ۳۰ هزار تن شن، ماسه و نمک برای مقابله با پدیده یخبندان سطح محورهای مواصلاتی استان خریداری و انبار شده است.

وی با اشاره به درخواست مکرر مردم برای نمک‌پاشی راه‌های روستایی در منطقه جنوب این استان گفت: با توجه به پایین بودن ضخامت آسفالت راه‌های روستایی که غالبا ۶ سانتیمتر است، امکان استفاده از مخلوط نمک و شن به دلیل تخریب سطح آسفالت در هیچ شرایطی ممکن نیست و از دهیاران و بخشداران خلخال انتظار می‌رود از این کار خودداری کنند.

وی استفاده مکرر و طولانی مدت از مخلوط نمک و شن در فصول سرد سال را عامل تخریب سطح آسفالت راه‌های بین شهری استان دانست و اظهارکرد: سالانه مبالغ کلانی برای ترمیم آسفالت، لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت به این اداره کل تحمیل می‌شود.

۵۰ میلیارد ریال صرف یخ‌زدایی راه‌های استان اردبیل شد

وی از استقرار راهدارخانه‌ در مسیرهای الماس در جاده خلخال - اسالم، حیران در جاده اردبیل - نمین - آستارا، صائین در جاده نیر - سراب، مرادلو در جاده مشگین‌شهر -- پارس‌آباد و لنگان خبر داد.

او گفت: با توجه به واقع شدن بیش از ۹۰۰ کیلومتر از راه‌های بین‌شهری و روستایی استان در منطقه سردسیر خلخال گفت: نگهداری راه‌های این منطقه بویژه گردنه سخت‌گذر الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم در فصول سرد سال سخت‌تر از سایر مناطق استان اردبیل است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه نیروهای راهداری برای پوشش زمستانی راه‌ها در مسیرهای کوهستانی و برفگیر و گردنه‌های بلند استان اردبیل مستقر هستند، افزود: ۲۵۶ راهدار با ۱۸۲ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی در پایگاه‌ها به صورت آماده‌باش قرار دارند.

وثوقی میانگین عمر دستگاه‌های راهداری را ۲۵ سال اعلام کرد و بیان کرد: تا زمانی که ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری خوبی نداشته باشیم، نمی‌توانیم خدمات قابل قبولی بیژه در راهداری زمستانی ارائه بدهیم.

او به خرید پنج دستگاه ماشین جدید راهداری در سال جاری اشاره کرد و افزود: این ماشین‌آلات با ۱۶۰ میلیارد ریال خریداری و به ناوگان اضافه خواهد شد و در کنار آن اورهال و تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات را انجام خواهیم داد.

وی گفت: در کنار استفاده از اطلاعات پیش‌بینی هواشناسی، سایت‌ها، تلفن گویای ۱۴۱ و داشتن ارتباط نزدیک با مرکز مدیریت راه‌ها، اداره کل هواشناسی همیشه تغییرات جوی را برای اداره کل راهداری ارسال می‌کند.

هشت گردنه سخت گذر به نام های الماس، بودالالو، نقدوز، حیران، صایین، اسلام آباد، لنگان و قره آغاج محورهای اصلی استان اردبیل را به هم متصل می کنند که به لحاظ فاصله اردبیل مرتفع با سرزمین‌های پست اطراف بویژه کرانه‌های جنوبی دریای خزر از شیب‌ها و پیچ و خم‌های بسیار تندی برخوردار می‌باشند.

کد خبر: 43660

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =