تربیت مترجم ناشنوایان در استان همدان

معاون امور توانبخشی بهزیستی همدان گفت: برای نخستین بار، طرح تربیت مترجم ناشنوایان با همکاری کانون ملی ناشنوایان کشور در استان اجرا خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سیاوش رهبر به راه اندازی ۸ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی در استان همدان اشاره کرد و گفت: این مراکز در شهرستان‌های رزن، کبودراهنگ و تویسرکان به صورت مراکز چندمعلولیتی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این مراکز در قالب مرکز اتیسم، مرکز کودک و خانواده، کم شنوا و اشنوا، کارگاه حمایتی و تولیدی وغیره در شهرستان ملایر فعالیت دارد، اظهار کرد: مرکز حرفه آموزی در شهرستان اسدآباد و مرکز روزانه سالمندان در شهرستان بهار راه اندازی شده‌اند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه یک مرکز روان زنان در شهرستان ملایر به صورت شبانه روزی فعالیت دارد، گفت: مرکز روان ویژه مردان نیز با ظرفیت ۳۰ نفره به زودی در استان همدان افتتاح خواهد شد.

رهبر خاطرنشان کرد: مرکز قرنطینه شبانه روزی حوزه توانبخشی تا پایان دی ماه سال جاری در همدان راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: از سویی، خانه حمایتی نیمه راهی روان با ظرفیت ۱۰ نفره نیز در اسدآباد فعالیت دارد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه برای نخستین بار، طرح تربیت مترجم ناشنوایان و اعزام آنها با همکاری کانون ملی ناشنوایان کشور اجرا خواهد شد، اضافه کرد: اعتبار اولیه برای اجرای این طرح در همدان نیز بالغ بر ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

رهبر با تصریح بر اینکه اجرای بازی‌های ورزشی، بومی و محلی برای توانیابان مناطق روستایی در دو شهرستان کبودراهنگ و تویسرکان به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: اعتبار این طرح نیز برابر ۶۷ میلیون تومان است که سعی داریم در سال‌های بعدی، شهرستان‌های دیگر استان را نیز در این طرح وارد کار کنیم.

کد خبر: 43569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =