تمامی واکسن‌های کرونا به جز آسترازنکا در کرمانشاه موجود است

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تمامی واکسن‌های کرونا به جز آسترازنکا در کرمانشاه موجود است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سارا شاه‌آبادی اظهار کرد: فرایند واکسیناسیون کرونا در ۳۵ پایگاه تجمیعی و کلیه خانه‌های بهداشت در روستاها و پایگاه‌های سلامت در شهرهای استان کرمانشاه با تلاش کادر درمان در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون ۸۹.۹ درصد جمعیت هدف بالای ۱۲ سال نوبت نخست و ۷۸ درصد نیز نوبت دوم واکسن کرونا را در استان کرمانشاه دریافت کرده‌اند.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین افرادی که سه ماه از زمان تزریق نوبت دوم واکسن کرونا آنها گذشته می‌توانند برای دریافت دز سوم یا یادآور به مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده و نوبت سوم را دریافت کنند.

شاه‌آبادی با اشاره به استقبال مردم برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا با توجه به شیوع سویه امیکرون در استان کرمانشاه، بیان کرد: تاکنون ۲۲.۵ درصد جمعیت هدف برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه و دز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد شهرستان‌های استان کرمانشاه در زمینه واکسیناسیون کرونا، گفت: شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب، دالاهو، صحنه، سنقر و کلیایی و گیلانغرب بهترین عملکرد را در واکسیناسیون کرونا در میان شهرستان‌های استان کرمانشاه دارا هستند.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: هم اکنون تمامی واکسن‌ها از جمله واکسن سینوفارم، پاستو کووک، پاستو کووک پلاس، برکت، اسپایکوژن و اسپوتنیک در استان کرمانشاه موجود بوده و روزانه در حال تزریق است.

شاه‌آبادی با اشاره به نبود واکسن آسترازنکا در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: واکسن آسترازنکا هم اکنون در استان کرمانشاه موجود نیست اما طی روزهای آینده محموله‌ای از واکسن آسترازنکا وارد استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه واکسن آسترازنکا فعلاً در مرکز استان کرمانشاه موجود نیست، اضافه کرد: افراد برای تزریق دُز یادآور یا سوم واکسن آسترازنکا می‌توانند از واکسن پاستو کووک پلاس استفاده کنند.

کد خبر: 43556

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =