اگر جنگ تحمیلی امسال رخ می‌داد، کمتر از ۸ روز طول می‌کشید

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: اگر جنگ هشت‌ساله استکبار جهانی علیه ایران در سال ۱۴۰۰ رخ می‌داد، در کمتر از هشت روز به پایان می‌رسید.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از سپاه‌نیوز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده عصر پنجشنبه (۲۳ دی) در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد، ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور بویژه در حوزه هوا و فضا، گفت: اخیرا آزمایش موتور سنگین ماهواره‌بر با سوخت جامد و بدنه غیر فلزی کامپوزیتی که توانمندی تغییر بردار تراست با نازل متحرک را دارا است، با تلاش دانشمندان ایرانی و متخصصین نیروی هوافضای سپاه با موفقیت انجام شد.

وی ضمن تبریک این موفقیت راهبردی به ملت ایران، با بیان اینکه در حوزه فضایی دو عامل مهم، یکی ماهواره و دیگری ماهواره بر است که کار ساده‌ای هم نیست، افزود: ما دوسال پیش اولین پرتاب ترکیبی مایع و جامد را انجام دادیم که موتور اول مایع و دوم و سوم جامد بود.

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه این دستاورد سبب افزایش بیشتر انرژی موشک و صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد، خاطر نشان کرد:  این فناوری فقط در چهار کشور جهان وجود دارد در تمام حوزه‌های مرتبط به هوافضا تولید قدرت ادامه دارد و ایران به قدری در مسئله هوافضا و ماهواره پیشرفت کرده است که این اقتدار با ترور ، تهدید و تحریم از بین رفتنی نخواهد بود.

فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: امروز این امکان فراهم شده است با موتورهای ارزان ماهواره‌های زیادی را در مدار قرار دهیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه امروز قدرتی داریم که اگر صدام همین امروز و در سال ۱۴۰۰ جنگ را بر ما تحمیل می‌کرد، به جای هشت سال هشت روزه جنگ را تمام می‌کردیم و این معیار توانمندی ما است، اظهار کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که فرمانده سنتکام می‌گوید در شرایطی که ما تحریم‌های اقتصادی فلج کننده را به اجرا گذاشتیم، ایران یک موشک بالستیک درجه یک ساخت و با پهپادهای ایرانی برتری هوایی آمریکا را با چالش مواجه کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها توان موشکی ایران را وحشتناک توصیف می‌کنند و عملیات عین‌الاسد را شاهد این توانمندی می‌دانند که این مساله نشان‌دهنده عجز آن‌ها در برابر ایران است.

وی پیشرفت‌های به‌دست آمده را محصول هدایت‌ها و تدابیر حکیمانه  رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دانست و خاطرنشان کرد : در مجموعه نیروهای مسلح و سپاه این تدابیر جدی گرفته می‌شود و نتیجه آن بحمدلله این قدرت امروز در کشور متولد شده است.

حاجی‌زاده افزود: اگر می‌خواستیم دنباله‌روی دشمنان باشیم سالیان سال زمان می‌گذشت تا به پیشرفت های محدود دست یابیم؛ اما امروز با راه‌های میان‌بر، با کسری از هزینه‌های خارجی‌ها به چندین برابر قدرت دست یافته‌ایم و این می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه فضایی اولین بار بعد از ۱۰ سال، جلسه شورای عالی فضایی به ریاست رییس‌جمهور محترم تشکیل شد، گفت: ایشان شش ساعت برای جلسه و بازدید از توانمندی های حوزه فضایی کشور وقت گذاشتند و مسیر آینده را روشن، هموار، تصویب و مشخص کردند و ان‌شالله در آینده شاهد موفقیت‌های خوبی خواهیم بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ضمن مقایسه وضعیت امروز دفاعی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با قبل از انقلاب اسلامی، گفت: در جنگ جهانی اول بر اثر قحطی که انگلیسی‌ها بر ملت ایران تحمیل کردند، حدود هشت میلیون نفر جان خود را از دست دادند و این یک هولوکاست واقعی است که متاسفانه مطالبه نمی‌کنیم.

کد خبر: 43435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =