مجلس در پی افزایش پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی بالای دولت به سازمان، حاصل عملکرد نادرست دولت‌های قبلی است و عدالت ایجاب میکند که دولت فعلی قبول مسئولیت کرده و مطالبات سازمان تامین اجتماعی را بپردازد.

ابوالفضل ابوترابی؛ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در  گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در رابطه با میزان بدهی دولت‌ها به سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به تورم و مسائلی که در حوزه اقتصادی پیش آمده امروز، دولت ها بر اساس عملکرد، حدود ۳۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند.

وی ادامه داد: تورم بالای ۴۰ درصد و افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها از یک سو و تلاش سازمان برای تامین حقوق بازنشستگان و کارگران عزیز از سوی دیگر مجلس را بر ان داشته تا در کنار سازمان تامین اجتماعی باشد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمترین حقوق در کشور که کمتر از ۵ میلیون تومان برای بازنشستگان و کارگران است و میدانیم که با این رقم، چرخه زندگی نمیچرخد به ویژه اگر این افراد اجاره نشین باشند که شرایط شان بدتر نیز خواهد بود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  این بدهی حاصل عملکرد نادرست دولت‌های قبلی است و عدالت ایجاب میکند که دولت فعلی قبول مسئولیت کرده و مطالبات سازمان تامین اجتماعی را بپردازد تا این سازمان نیز در برابر اعضای خود که اغلب بازنشستگان و اقشار ضعیف جامعه هستند شرمنده نباشد و آنها نیز حقوق شان را با افزایش دریافت کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش میکنیم تا در بودجه سال آینده رقم پرداختی دولت را به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم، عنوان کرد: ما به عنوان نمایندگان و موکلین مردم پیگیر این موضوع هستیم تا ابربدهی دولت‌ها در جهت حمایت از بازنشستگان و کارگران پرداخت شود و  تاکید میکنم که این میزان بدهی برای دولت سیزدهم نیست بلکه انباشت بدهی دولت‌های پیشین بوده که امروزه ما را با چنین چالش بزرگی روبرو کرده است.

کد خبر: 43340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =