وزش باد گرم و احتمال حریق در جنگل های گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از جنوبی شدن جریانات هوا در استان خبرداد و گفت: با توجه به وزش باد گرم احتمال حریق در جنگل های گلستان وجود دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، نوربخش داداشی اظهار کرد: از عصر دیروز (سه شنبه) استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار قرار داشت که شاهد بارش‌های پراکنده و افزایش ابر در برخی از نقاط استان بودیم.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: اما از امروز (چهارشنبه) جریانات هوا جنوبی شده و با ورود هوای خشک از فلات مرکزی و نواحی جنوبی شاهد افزایش دما و وزش باد گرم خواهیم بود.

وی بیان کرد: افزایش دما در روز پنجشنبه خود را بیشتر نشان خواهد و با توجه به گرمای هوا و وزش باد احتمال آتش سوزی در جنگل‌های گلستان وجود دارد.

داداشی گفت: وزش باد شدید می‌تواند خساراتی را به ابنیه وارد کند لذا باید دستگاه‌های مرتبط و مردم تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

مدیرکل هواشناسی گلستان اضافه کرد: از روز جمعه مجدداً جریانات هوا در گلستان شمالی شده و آسمان استان تحت تأثیر سامانه سرد و بارش قرار می‌گیرد که پیامدهای آن رشد ابر و وزش باد، بارش باران و ریزش برف در نواحی کوهستانی خواهد بود و فعالیت آن به تناوب تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

کد خبر: 43300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =