۵۴۰۰ کودک استان سمنان در طرح غربالگری مشارکت کردند

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: پنج هزار و ۴۹۲ کودک سه تا شش سال در پایگاه‌های تحت نظارت بهزیستی استان در طرح غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک مشارکت کردند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، علیرضا ایزد پور در جمع خبرنگاران به میزبانی بهزیستی سمنان با بیان اینکه پنج هزار و ۴۹۲ کودک سه تا شش سال استان در پایگاه‌های تحت نظارت بهزیستی استان تحت غربالگری قرار گرفتند، تاکید کرد: خدمات در این مراکز را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه غربالگری به این دلیل انجام می‌شود که پیشگیری مقدم بر درمان است، افزود: حضور بیشتر و همکاری بهتر خانواده‌ها برای بهره‌مندی از این خدمات و داشتن نسل سالم از مهمترین مطالبات بهزیستی از خانواده‌های استان سمنان است.

اجرای خدمات مشاوره

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه غربالگری در بخش‌های بینایی، شنوایی و ژنتیک انجام می‌شود، ابراز داشت: خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری در صورتی جواب می‌دهد که همراهی خانواده‌ها را نیز در آن شاهد باشیم.

ایزد پور در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ کمپ و یک مرکز بهبود و باز توانی اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان سمنان خدمت ارائه می‌کند، گفت: در ۹ ماهه سال جاری سه هزار و ۲۶۳ نفر از خدمات درمان، باز توانی و مشاوره فردی و خانوادگی بهره مند شده‌اند.

وی درباره خط مشاوره ۱۴۸۰ خدماتی با محتوای فردی، خانوادگی و … بیان کرد: در سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۸۱۲ نفر طی تماس با این سامانه خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند همچنین باید گفت ۳۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای تحت نظارت بهزیستی در سراسر استان خدمات مشاوره‌ای تخصصی را به جامعه هدف و آحاد جامعه ارائه می‌دهند.

کد خبر: 43269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =