پلمب ۲۵۰۸ واحد صنفی در ۳ ماه اخیر در اردبیل

رئیس اتاق اصناف و بازاریان اردبیل گفت: در ۳ ماهه امسال بیش از ۲ هزار و ۵۰۸ پلمب واحدهای صنفی در اردبیل انجام شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، مسعود ناصری راد عصر در هشتمین اجلاس اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در اردبیل اظهار کرد: در این ۳ ماه تعداد بازرسی‌های انجام شده از اصناف ۸ هزار و ۲۵۴ فقره و پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات نیز ۶ فقره بوده است.

وی تصریح کرد: در ۹۶ مورد رضایت شاکیان در اتاق اصناف گرفته شده و اخطار صادر شده بیش از ۲ هزار و ۵۷۳ مورد بوده که به پلمب ۲ هزار و ۵۰۸ واحد صنفی منجر شده است.

رئیس اتاق اصناف و بازاریان اردبیل به فک پلمب خودسرانه از سوی برخی از صنوف اشاره کرد و گفت: ۱۲۷ فک پلمب خودسرانه در ۳ ماهه امسال رخ داده که ضروری است اصناف از این اقدام غیرقانونی جلوگیری کنند.

ناصری راد به صدور ۱۴۸ پروانه کسب برای واحدهای صنفی در این مدت اشاره کرد و افزود: با هدف ساماندهی واحدهای ال. پی. جی ۱۲ مورد پلمب واحدها انجام شده و با همکاری اماکن جلوی فعالیت این مجموعه‌ها گرفته شده است.

وی در مورد فعالیت پارکینگ‌ها در سطح شهر اردبیل نیز خاطر نشان کرد: با بازرسی‌های انجام شده و اخطار به واحدهای فعال در این زمینه سعی شده تا از فعالیت غیرقانونی این پارکینگ‌ها جلوگیری و با نرخ مصوب ارائه خدمات به مردم انجام شود.

ناصری راد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ما با جریمه اصناف مخالف هستیم و سعی و تلاشمان بر این است تا با رفتارها و اقدامات ارشادی بتوانیم از اصناف حمایت کرده و جلوی خطاهای احتمالی آنها را بگیریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار واحد صنفی در اردبیل با مجوز و پروانه صادر شده فعالیت می‌کنند، بیان کرد: این صنوف در قالب ۴۷ اتحادیه فعال هستند و ما تلاش می‌کنیم تا با همراهی و همکاری این مجموعه در خدمت مردم و ارائه خدمات به آنها باشیم.

ناصری راد از همراهی خوب اصناف در ۲ سال ایام کرونایی قدردانی کرد و ادامه داد: در قالب همایشی که در دهه فجر امسال با عنوان اصناف با انصاف برگزار خواهیم کرد، سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا قدردان زحمات اصناف تلاشگر در ایام سخت کرونایی باشیم.

وی اظهار کرد: اصناف بدون رفتار قهریه با میل و رغبت سعی کردند تا در تعطیلی‌های ایام کرونایی نقش مؤثر و همراهی خوبی را داشته باشند که انتظار می‌رود مسئولان نیز در قبال این زحمتکشان به وعده‌های داده شده به خوبی عمل کنند.

ناصری راد از شکل‌گیری اتاق فکر در اتاق اصناف اردبیل خبر داد و تصریح کرد: با دعوت از پیشکسوتان و افراد فعال و با تجربه در اتاق فکر سعی داریم تا مشکلات و نارسایی‌های اصناف را در قالب اتحادیه‌های مختلف مورد رصد و پیگیری قرار دهیم.

وی با انتقاد از تعدد بازرسان از صنوف گفت: بیش از ۱۸ مجموعه بر صنوف نظارت می‌کنند در حالی که این امر را می‌توان به شکل درست ساماندهی کرده و در قالب ۲ اکیپ بازرسی فعالیت‌ها را به انجام رساند.

رئیس اتاق اصناف و بازاریان اردبیل افزود: ما منکر بازرسی نیستیم ولی مسئولان و مردم اطمینان داشته باشند که اهالی بازار گران‌فروش نیستند و گرانی‌های اخیر عمدتاً ناشی از تولیدکنندگان اصلی و واحدهای صنفی است.

ناصری راد ضرورت اصلاح برخی از رویه‌ها را در برخورد پلیس امنیت اقتصادی با صاحبان واحدهای صنفی یادآور شد و خاطر نشان کرد: اینکه یک واحد صنفی کالایی را در مغازه ذخیره می‌کند به منزله احتکار نیست بلکه متناسب با شرایط بازار اصناف سعی می‌کنند تا با تأمین مایحتاج مردم آن را به قیمت مناسب به فروش برسانند.

وی از مسئولان مراکز بهداشتی استان و اردبیل خواست تا ماده ۱۳ را متناسب با شرایط بازاریان اجرایی کرده و هزینه سنگینی را متوجه اصناف و بازاریان نکنند.

ناصری راد اضافه کرد: امیدواریم با تلاش اصناف منصف اردبیل آرامش بیشتری را در سطح جامعه شاهد باشیم و قطعاً ما در این سنگر مدافع حق و حقوق اصناف و بازاریان اردبیل هستیم.

در این جلسه تعدادی از رؤسای اتحادیه‌های صنفی مشکلات و دغدغه‌های خود را در حوزه‌های مختلف به ویژه پرداخت نشدن تسهیلات و حمایت‌های وعده داده شده در ایام کرونایی، ترک فعل برخی از مسئولان در انجام وظایف خطیر در قبال اصناف و بازاریان و نارسایی‌های به وجود آمده در شرایط کرونایی را مطرح کرده و از مسئولان خواستند تا صنوف و اتحادیه‌ها را بیش از این مورد حمایت جدی قرار دهند.

کد خبر: 43255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =