قاتل از چوبه دار رهایی یافت

 رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد از سازش یک فقره پرونده با موضوع قتل عمد پس از گذشت پنج سال خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا حداد اظهار داشت: پنج سال پیش در یکی از شهرستان‌های استان در پی بروز اختلاف و مشاجره بین یک زن و شوهر که موجب درگیری و نزاع شد، زن توسط همسرش به قتل رسیده بود.

وی افزود: با تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی و رسیدگی قضایی، در نهایت رای بر محکومیت متهم به قصاص نفس، در یکی از شعب دادگاه های کیفری یک استان یزد صادر شد.

رئیس اداره توسعه حل اختلاف استن یزد با اشاره به تلاش برای اصلاح ذات البین در این پرونده، اظهار داشت: با همت اعضا و کارکنان شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف شهرستان یزد ویژه زندانیان و مشارکت صلح یاران، سرانجام محکوم این پرونده پس از گذشت پنج سال از مجازات قصاص با چوبه دار رهایی یافت.

حداد، قصاص را حق اولیای دم ذکر کرد و گفت: اما شیرینی عفو و گذشت و معامله با خدا است که انسان از حق مسلم و قانونی خود می گذرد و حیات دوباره ای به یک انسان می بخشد.

وی تصریح کرد: با گذشت از قصاص، امید به زندگی و جانی دوباره به یک محکوم به اعدام بخشیده می شود اولیاء دم نیز مشمول دعای خیر زندانی و خانواده او قرار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است از ابتدای سال جاری تاکنون هفت پرونده از پرونده های محکومان به قصاص نفس، با همت اعضا و کارکنان افتخاری به سازش قطعی منتهی شده است.

کد خبر: 43167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =