نرخ باسوادی استان سمنان ۹۷ درصد است 

 استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ با سوادی این استان بیش از ۹۷ درصد است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش دانش در زمینه ارتقای تولید در این استان نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، سید محمد رضا هاشمی در نشست اعضای سازمان بسیج اساتید استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه این استان دارای نرخ باسوادی بیش از ۹۷ درصد است، بیان کرد: واحدهای تولیدی استان نحوه ارتباط با دانشگاه را تقویت و تولید خود را رونق بخشند.

وی با اشاره به ضرورت ارتباط ببین دانشگاه، صنعت و همچنین گردشگری به مثابه یک ضرورت، افزود: در استان به ازای هر ۱۳ نفر یک دانشجو وجود دارد و این ظرفیت بالقوه ای برای کمک به تولید است.

استاندار سمنان با بیان اینکه حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت می‌بایست با اقدامات مناسب از بین برود، افزود: ارتباط بین این مؤلفه‌ها، می‌تواند تولید ما را نیز تقویت کند.

هاشمی با بیان اینکه تقویت ارتباط بین دانشگاهیان و کارگروه‌های حوزه‌های مختلف تولیدی استان و استفاده از توان و ظرفیت کارشناسان دانشگاهی برای پیشبرد بهتر امور می‌بایست مد نظر قرار گیرد، بیان کرد: نیاز است که برای ارتقای واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین جلوگیری از تعطیلی آنها از کارشناسان اهل فن استفاده کرد.

وی با اشاره به عبور سالانه میلیون‌ها زائر رضوی از استان و ضرورت تقویت گردشگری به عنوان یک صنعت زودبازده در جهان توسعه یافته افزود: اثرهای ثبت شده گردشگری در استان، نیاز به شناساندن و سرمایه گذاری است.

کد خبر: 43129

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =