شناسایی چهارمین ابتلا به امیکرون در اردبیل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: چهارمین مورد مثبت ابتلا به امیکرون در استان اردبیل شناسایی شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محمد جعفرزاده اظهار کرد: ۳ مورد مثبت ابتلاء به امیکرون پیش از این در استان اردبیل گزارش شده بود که مورد چهارم مربوط به فردی است که هنگام بازگشت از مسافرت خارجی آزمایش ابتلاء به امیکرون او مثبت اعلام شده است.

وی با بیان اینکه زنگ هشدار در این استان برای شیوع امیکرون به صدا درآمده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سویه‌های جدید دلتا میکرون نیز به تازگی شیوع پیدا کرده، باید مراقبت‌ها را بیشتر انجام دهیم تا بیش از این فضای ملتهبی در استان بر اثر شیوع این سویه جدید رقم نخورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از هموطنان خواست تا در فضاهای بسته به ویژه رستوران‌ها و غذاخوری‌ها موازین بهداشتی را رعایت کرده و فاصله اجتماعی را حفظ کنند.

جعفرزاده زدن ماسک را بهترین عامل کنترل و پیشگیری از امیکرون اعلام کرد و گفت: حتی افرادی که دز سوم واکسن خود را دریافت کردند، در معرض خطر ابتلاء به این سویه کرونا هستند که باید مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: با این شرایط قطعاً در بهمن ماه وضعیت ما مطلوب نخواهد بود و اکثر شهرها به شرایط هشدار تغییر پیدا می‌کنند و اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از این مورد بی‌توجهی قرار گیرد، ما با شرایط نامناسبی در ماه‌های آینده در مقابله با این سویه جدید مواجه خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به غیر از شهرهای پارس‌آباد و اصلاندوز که در وضعیت زرد قرار دارند، بقیه شهرها آبی هستند اما اگر مراقبت جدی در زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را نداشته باشیم با تشدید وضعیت کرونایی و سختی کار روبه‌رو می‌شویم.

کد خبر: 43116

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =