تزریق واکسن در یزد هیچ عارضه جدی نداشته است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تاکنون هیچ عارضه جدی که به دلیل تزریق واکسن کرونا برای افراد به وجود آمده باشد، در استان یزد گزار نشده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، محسن میرزایی،  در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار داشت: مردم نگرانی هایی در زمینه های بهداشتی از قبیل بهداشت دام، مواد غذایی و بهداشت محیط دارند که لازم است این نگرانی ها و تخلفات احتمالی را به سامانه 190 گزارش کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد نوبت سوم واکسن کرونا بیان کرد: بهتر است هر واکسنی که در نوبت اول و دوم تزریق شده، همان واکسن در نوبت سوم نیز تزریق شود البته این امر مشمول واکسن روسی که نوبت سوم ندارد، نخواهد شد.

میرزایی در مورد عوارض واکسن و اما و اگرهایی که در جامعه و فضای مجازی در این زمینه وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون هیچ عارضه جدی که مربوط به تزریق واکسن کرونا باشد در استان یزد گزارش نشده است.

آلودگی آب شرب در یزد نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این نشست در مورد صحبت های مطرح شده در مورد آلودگی آب یزد بیان کرد: کنترل آب شرب به صورت دوره ای انجام می شود و نمونه برداری ها به طور مداوم صورت می گیرد.

تزریق واکسن در یزد هیچ عارضه جدی نداشته است

بهروز حیدری ادامه داد: کلرسنجی مکان های تعریف شده نیز به صورت روزانه انجام می شود و آب شرب به طور مرتب از نظر میزان کلر باقی مانده در آب مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: آلودگی آب شرب در یزد نداریم اما در عین حال، موارد مطرح شده در دست پیگیری است.

تفاوت تعرفه پزشکان متخصص در بخش دولتی و خصوصی باید اصلاح شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این نشست در مورد کمبود پزشک متخصص در برخی مناطق یزد اظهار داشت: اکنون مشکل، کمبود پزشک متخصص نیست بلکه تفاوت تعرفه های دولتی و خصوصی است که در پزشکان برای حضور در بخش دولتی رغبت ایجاد نمی کند.

حبیب نیکوکار بیان کرد: فاصله تعرفه دولتی و خصوصی بسیار زیاد است و هیچکدام عادلانه نیست و در نهایت نیز منجر به تضییع حقوق مردم می شود که باید این تعرفه ها اصلاح شود.

تزریق واکسن در یزد هیچ عارضه جدی نداشته است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیشگیری رویکرد دانشگاه علوم پزشکی یزد است، بیان کرد: سبک زندگی مردم در حال حاضر سبکی است که انوع بیماری ها را به دنبال خواهد داشت اما تلاش ما اصلاح این سبک زندگی است و امیدواریم مردم نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر: 43009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =