دریافت خدمات رایگان سلامت؛ گام اول زندگی رضایت‌آمیز

یک دکترای جامعه‌شناسی گفت: در سایه فراهم‌آوری خدمات رایگان سلامت و یا ارزان و رفاه اقتصادی، سطح رضایتمندی و نشاط اجتماعی ارتقاء پیدا می کند.

سیمین‌کاظمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین در پاسخ به عوامل و مولفه‌های موردنیاز ساختن زندگی شادمانه فردی و ایجاد نشاط اجتماعی گفت: برای خلق شادمانی در سطح فردی و اجتماعی لازم است زمینه‌های آن فراهم شود. چطور می‌توان انتظار داشت بسیاری از مناطق کشور راه ارتباطی با دیگر مناطق نداشته باشند یا امکانات عمومی مثل بیمارستان، مدرسه، کتابخانه، سینما، پارک، اینترنت در اختیار نداشته باشند یا امکان برگزاری برنامه های‌جمعی و گردهمایی مردمی وجود نداشته‌باشد و انتظار یک جامعه شاد داشته باشیم. شادی در احساس آزادی به وجود می‌آید. در جامعه‌ای که احساس آزادی نباشد، شادی نیز امکان بروز نخواهد یافت.

این پزشک جامعه‌شناس ادامه داد: بنابراین در وهله اول سلامت افراد ضرورت دارد. از این رو لازم است همگان به طور رایگان یا ارزان به خدمات مؤثر سلامت دسترسی پیدا کنند. لازم است رفاه اقتصادی فراهم شود. مسأله فقر چاره شود. مسأله بیکاری رفع شود. نابرابری‌های اقتصادی برداشته شود و فاصله طبقاتی حذف شود. نابرابری‌های جنسیتی رفع شود. خدمات عمومی افزایش یابد. امکانات و منابع به طور مناسب و عادلانه توزیع شود. وقتی همه این شرایط و زمینه‌ها  مهیا شد، آن‌گاه می بینیم که شادی نیز همراه با آن شکل گرفته است.

کد خبر: 42780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =