رشد ۱۵ درصدی بودجه کردستان در لایحه بودجه ۱۴۰۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال برای استان در نظر گرفته شده که رشد ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مهر، بهرام نصرالهی زاده در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: رکن رسانه در راستای توسعه هر جامعه‌ای ویژه است و قدردان همراهی اصحاب رسانه هستیم.

وی افزود: لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در حال بررسی است و هر ساله جزئیات این لایحه در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

نصرالهی زاده خاطرنشان کرد: از چند جهت این لایحه مهم است چون اولین لایحه بودجه دولت جدید است و تغییرات اساسی با سال‌های گذشته پیدا کرده است.

وی افزود: ریل بودجه تغییر کرده است و سنوات گذشته پروژه محور بود و بر اساس کارهای عمرانی و پروژه‌ها بود اما بودجه سال آینده با ماهیت اقتصادی و رشد اقتصادی شکل گرفته است اما به معنای نادیده گرفتن پروژه‌های عمرانی و امور زیرساختی نیست.

نصرالهی زاده اظهار داشت: دولت سیزدهم رشد هشت درصدی اقتصادی را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هدف گذاری کرده است و تلاش کرده از بودجه به عنوان یک ظرفیت استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معایب در کشور تمرکز بیش از حد تصمیم گیری ها در مرکز کشور است لذا ویژگی دیگر بودجه سال آینده تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان هاست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان اظهار کرد: در لایحه سال آینده اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شده و خود استان‌ها متولی رشد اقتصادی استان خودشان خواهند بود و تلاش دولت در جهت عدالت محوری و اصلاح نابرابری‌های جغرافیایی است.

نصرالهی زاده افزود: در لایحه بودجه سال آینده تلاش برای ثبات اقتصادی و کنترل تورم با ابزارهای مختلف است.

وی اعلام کرد: در لایحه بودجه سال آینده حداقل حقوق کارمندان به چهار و نیم میلیون تومان می‌رسد و سطح پوشش بیمه کشاورزی از ۱۸ به ۲۷ درصد خواهد رسید.

نصرالهی زاده در ادامه سخنان خود اعلام کرد: در لایحه بودجه سال آینده مبحث تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در همه استان‌ها پیش بینی شده که مدیریت و تصمیم گیری و سیاست گذاری آن کاملاً در اختیار استان است و در خدمت حمایت از تولید و ایجاد اشتغال فعالیت می‌کند.

وی افزود: دو هزار میلیارد تومان به هر صندوق استان داده شده و تفویض اختیار به استان‌ها شده است که یکی از بزرگترین کارهایی است که برای توسعه استان‌هایی همچون کردستان نیاز است.

نصرالهی زاده ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی در کنار نمایندگان استان‌های کمتر توسعه یافته کشور از ایجاد این صندوق و اعتبار مساوی دو هزار میلیارد تومانی برای همه استان‌ها دفاع کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در ادامه سخنان خود از افزایش ۲۱.۳ درصدی بودجه استانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ برای کردستان خبر داد و گفت: در مجموع دو هزار و ۳۳۸ میلیارد و ۸۰۹ میلیون تومان برای استان در قالب بودجه استانی در نظر گرفته شده است.

نصرالهی زاده افزود: برای پروژه‌های ملی در استان کردستان نیز هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که رشد ۶ درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

وی اعلام کرد: در بخش اعتبارات هزینه‌ای ۷۳۸ میلیارد تومان برای استان کردستان در نظر گرفته شده است که رشد ۲۱ درصدی را نسبت به بودجه امسال نشان می‌دهد.

کد خبر: 42711

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =