رئیس‌جمهور پشتیبان فعالیت‌های فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس‌جمهور به عنوان شخصیتی فرهنگی پشتیبان فعالیت‌های مرتبط با این حوزه است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری  ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی عصر پنجشنبه در بازدید از کتابخانه عمومی اقبال آشتیانی افزود: بنده به ارتقای هرچه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر در دوره جدید امید دارم و این عزم در دولت فرهنگی نیز وجود دارد.
وی، آشتیان را زادگاه بسیاری از مفاخر کشور عنوان کرد و ادامه داد: آثار علمی شخصیت‌های بزرگ این خطه در همه کشورها گسترده بوده و نسبت به آن حس خوبی وجود دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر تکمیل ۲ طرح نیمه تمام کتابخانه عمومی اقبال آشتیانی و مجتمع فرهنگی هنری علامه آشتیانی گفت: امید است با تامین ۵۰ درصدی اعتبار مورد نیاز مجتمع فرهنگی هنری علامه آشتیانی توسط وزارت ارشاد و ۵۰ درصد توسط استانداری زمینه تکمیل و بهره‌برداری از این طرح فراهم شود.
اسماعیلی گفت: بهره‌برداری از این مجتمع در شهر با عظمت آشتیان، اقدام ارزشمند فرهنگی است.
وی ادامه داد: امید است تفاهم‌نامه‌ای انجام شود تا کتابخانه آشتیان توسط استانداری یا اداره کتابخانه ها تکمیل شود تا در آشتیان و شهرهای اطراف برنامه‌های فرهنگی و هنری در تراز این منطقه برگزار شود.

سرپرست فرمانداری آشتیان نیز در این نشست گفت: تکمیل کتابخانه عمومی اقبال آشتیانی ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. 
علی اکبر فراهانی افزود: تکمیل طرح کتابخانه عمومی، تکمیل طرح مجتمع فرهنگی علامه آشتیانی و کمبود نیروی اداره فرهنگ و ارشاد و تجهیز کتابخانه از جمله مشکلات آشتیان است.

وی ادامه داد:مجتمع فرهنگی هنری علامه آشتیانی به عنوان تنها مرکز استقرار و فعالیت تمامی انجمن‌های هنری، نیازمند ۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز است.

فراهانی بیان کرد: کتابخانه کودک و طرح توسعه کتابخانه عباس اقبال آشتیانی نیز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل است.
وی بیان کرد: تامین نیروی انسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضرورت بروز رسانی کتاب‌های کتابخانه‌های آشتیان و تجهیز کتابخانه عباس اقبال آشتیانی به سیستم‌های گرمایشی از نیازهای اصلی حوزه هنر و فرهنگ شهرستان آشتیان است.

شهرستان آشتیان از توابع استان مرکزی در ۸۰ کیلومتری اراک واقع شده و در این منطقه حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

کد خبر: 42617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =