وزیر ارشاد تاکید فراوانی بر توجه به رسانه های محلی و استانی دارد

خانه مطبوعات خوزستان در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به خصوص مدیران روزنامه های محلی و سراسری فعال در خوزستان که با حضور مدیرکل حوزه استاندار، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... برگزار شد به بیان ایده ها و نقطه نظرات اصحاب رسانه در خصوص رتبه بندی جدید روزنامه ها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تماس تلفنی با مسئولین پاسخ داد.

 به گزارش آتیه آنلاین،ایمان شمسایی که یکی از مهمانان تلفنی این نشست بود در فضایی دوستانه و با سعه صدر پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه استان خوزستان در خصوص موضوع رتبه بندی جدید بود.
وی گفت: رتبه بندی مطبوعات از سال 96 کلید خورده و در نیمه دوم سال 98 وارد فاز اجرایی و نهایتا در نیمه اول سال 99 بسته شده و قرار است 276 روزنامه شرکت کننده در این طرح در نیمه اول سال 1401، رتبه هایشان اعلام شود.
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در مرحله اولیه 150 روزنامه به رتبه بندی اعتراض داشتند و ما طبق شیوه نامه مکاتباتی با عزیزان انجام داده ایم، اما اعلام نتایج رتبه بندی قطعا باید با حضور مدیران روزنامه ها باشد تا اگر اعتراضی وجود دارد مطرح و بتوان ایرادات را مرتفع نمود، در ضمن اینکه یک روزنامه 2 سال پیش مورد ارزیابی قرار گرفته و اکنون بخواهیم نتیجه را اعلام کنیم بدون شک، ارزیابی مناسبی نخواهد بود، زیرا فعالیت یک روزنامه در 2 سال می تواند بسیار متفاوت با گذشته باشد.
شمسایی تصریح کرد: یکی از مسائلی که باید در ارزیابی روزنامه ها مورد توجه قرار گیرد این است که نمرات به چه شکلی لحاظ می شوند، زیرا معتقدیم نویسنده یک روزنامه محلی نباید با نویسنده یک روزنامه سراسری که به منابع فراوان خبری دسترسی دارد برابر باشند و امتیازهای برابری به آنها داد.
وی گفت: کارکرد یک روزنامه محلی بنا به جغرافیای فعالیت اش باید مورد ارزیابی قرار گیرد و باید به صورت ویژه این ارزیابی در مورد مطبوعات محلی مورد نظر باشد و قطعا در ارزیابی های آینده که در مدت زمان کوتاهی مد نظر داریم انجام شود این مسائل مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور بیان داشت: در ارزیابی به عقیده من می بایست موضوع محتوا بیشتر مورد توجه قرار گیرد و تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه به نشریات و رسانه های استانی و محلی است و حتما حمایت ها از این رسانه ها ادامه دارد.
شمسایی گفت: توزیع آگهی با دستورالعمل اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها صورت می پذیرد اما طبیعتا دستگاه ها، بازخورد آگهی شان برایشان بسیار اهمیت دارد و تمایل دارند که آگهی خود را در روزنامه های پر بازدید منتشر نمایند و چون هزینه را خود پرداخت می کنند، باید حق آن ها را نیز به رسمیت شناخت.
وی ادامه داد: در یارانه ها امتیازاتی به نشریات استانی داده شده است به طور مثال روزنامه های ۴ صفحه ای یارانه می گیرند اما سراسری ها ۸ صفحه. در آگهی ها نیز می توان با دادن اختیار به ادارات کل استانی، به آن ها این اختیار را داد که اگر روزنامه ای امتیاز کم دارد، اما با توجه به نفوذ و گستره محلی از آگهی برخوردار شود.

کد خبر: 42574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =