خطیبی جواب انتقادات استقلالی‌ها را داد

سرمربی آلومینیوم اراک می گوید استقلالی ها ماموران یگان ویژه را با تماشاگر اشتباه گرفته اند!

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایسنا، رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم اراک در حاشیه دیدار دوستانه تیم منتخب پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس با تیم ملی‌پوشان سال ۹۸ که به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی برگزار شد، گفت: برای برگزاری این بازی زحمت کشیدند. این مسابقه به‌خاطر حاج قاسم و نیز سال جدید بچه‌های ارامنه برگزار شد. آنها از جمله مارکار آقاجانیان برای فوتبال کشور زحمت کشیده‌اند. بازیکنان قدیمی با این دیدارها دور هم جمع می‌شوند و ایرادی ندارد که چنین بازی‌هایی بیشتر شود.

سرمربی آلومینیوم اراک در مورد تساوی آلومینیوم اراک مقابل استقلال و خوشحالی خود پس از گل تساوی شاگردانش اظهار کرد: با احترام به هواداران استقلال معتقدم باید سه امتیاز این مسابقه را می‌گرفتیم و به تساوی قانع نبودیم. بچه‌ها باید سه امتیاز بازی را می‌گرفتند و لیاقتش را داشتند. اگر شکست می‌خوردیم، معادلات زیادی به هم می‌خورد و حق به حقدار نمی‌رسید. با این حال خدا جای حق نشسته است.

وی در خصوص اعتراض سرپرست و سرمربی استقلال به حضور تماشاگر در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک گفت: کار من فنی است و درباره حواشی صحبت نمی‌کنم. شاید مجیدی برای اولین بار به اراک آمده بود، اما همه دیدارها در اراک به‌خوبی برگزار شده و هفته گذشته که دیدار سپاهان و پرسپولیس در این شهر انجام شد، اتفاقی نیفتاد. در بازی‌های بزرگ مأموران بیشتری از یگان ویژه حضور دارند و بیشتر عزیزان از یگان ویژه بودند. برخی مأموران با لباس شخصی در ورزشگاه بودند که استقلالی‌ها فکر کردند آنها هوادار هستند.

خطیبی درباره جادوگری در فوتبال خاظرنشان کرد: مشخص است چه تیم‌هایی زیبا بازی می‌کنند و چه تیم‌هایی شانس می‌آورند. پرسپولیس راه افتاده و مانند سال گذشته زیبا بازی می‌کند. این تیم ابتدای فصل نوسان داشت. آلومینیوم هم خوب بازی می‌کند و همه دیدند چه نمایشی مقابل استقلال و پرسپولیس ارائه کردیم. سه هفته پیش چهار توپ به تیر دروازه حریف زدیم و اگر این توپ‌ها تبدیل به گل می‌شد، باید ۴ بر یک پیروز می‌شدیم. این‌ها افراد غیرفوتبالی هستند که می‌خواهند خودشان را توجیه کنند. وقتی خدا را داریم، باید این مسائل را کنار بگذاریم.

وی در مورد اعتراض عوامل باشگاه‌های مختلف به رأی کمیته انضباطی درباره باشگاه گل‌گهر سیرجان و شکست ۳ بر صفر شاگردان قلعه‌نویی مقابل استقلال، سپاهان و پیکان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بیشتر از من باید این مسئله را بررسی کنند. افرادِ خارج از زمین مانند صادرکنندگان کارت بازی بانیاما، فدراسیون یا مدیر برنامه‌های بازیکن در این موضوع مقصر بودند. ابتدا نفرات باعث و بانی این پرونده که چنین اتفاقی را رقم زدند و باعث به هم خوردن جدول شدند، باید محاکمه شوند.

سرمربی آلومینیوم اراک گفت: هیچکس به این افراد توجه نمی‌کند و مشخص است آقایان این‌قدر گردن‌کلفت هستند که اجازه نمی‌دهند به موضوع پرداخته شود. زمانی که امتیازات جابجا شد، آلومینیوم در صدر جدول بود و دلم برای بازیکنانم سوخت. یک بازیکن ما ۱۲ تا ۱۴ کیلومتر در زمین دویده و حقش را در زمین گرفته است، اما زحمات بازیکنان با اشتباهات چند نفر هدر رفت. در فوتبال باید حقت را در زمین بگیری، نه اینکه اشتباه چند نفر باعث تضییع حق تیم‌ها شود. این خوب نیست و امیدوارم به گونه‌ای تصمیم بگیرند که کسی ضرر نکند.

خطیبی در خصوص وضعیت تراکتور تبریز با پایان دوره مالکیت محمدرضا زنوزی اظهار کرد: تمرکز من روی آلومینیوم است، اما زحماتی در فوتبال تبریز کشیده‌ام و در تبریز بزرگ شده‌ام. این شهر زادگاه من است و حق دارم درباره فوتبال تبریز صحبت کنم. کارهایی را که من برای فوتبال تبریز انجام داده‌ام، هیچکس انجام نداده و من دو تیم این شهر (گسترش فولاد و ماشین‌سازی) را به لیگ برتر آوردم. نیم‌فصل سرمربی تراکتور بودم که برای اولین بار قهرمان نیم‌فصل شدیم.

وی با انتقاد از افراد موثر در فوتبال تبریز تاکید کرد: کارهایی برای بومی‌گرایی انجام داده‌ام و حدود ۱۵ بازیکن بومی را به فوتبال معرفی کردم. پس از آن می‌خواستم کارهایی انجام بدهم که منافع خیلی‌ها به خطر افتاد. نمی‌گویم خواستم فرار کنم؛ اما گفتم این عزیزان جلو بیایند. آنها افراد غیر فوتبالی هستند که فوتبال تبریز را به این روز انداخته‌اند و هواداران هم آنها را می‌شناسند. این افراد حتی به ورزشگاه هم نیامده‌اند و با ایجاد چند صفحه جعلی، برخی‌ها را تخریب می‌کنند.

سرمربی سابق تراکتور در پاسخ به این پرسش که آیا منظور او مدیر برنامه‌های معروف فعال در فوتبال تبریز است یا خیر، خاطرنشان کرد: همه فوتبالی‌های تبریز و هواداران می‌دانند منظورم چه کسانی هستند. این افراد یک نفر نبوده‌اند و ۱۰،۱۵ نفر هستند.

خطیبی با تمجید از زنوزی گفت: چندین هزار نفر در شرکت‌ها، کارخانه‌ها و تیم‌های زنوزی فعالیت می‌کنند و درست نیست او را مقصر اصلی بدانیم. زنوزی تعصب داشت و اشتباهات مدیریتی خود را که به ضرر تراکتور و ماشین‌سازی بود، پذیرفت. زنوزی را تحت فشار قرار می‌دادند اما او زحماتش را کشیده و خرج کرده است. نباید بیشترین هجمه روی زنوزی باشد و به‌عنوان یک تبریزی از او تشکر می‌کنم. زنوزی تصمیمات اشتباهی هم گرفته اما زحمات زیادی هم کشیده است.

وی درباره واگذاری تراکتور به یک مجموعه دیگر گفت: مالکیت و ارگان جدیدی آمده‌اند و به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارند. همیشه گفته‌ام برنامه‌ریزی مدیران و تحمل هواداران مانند تیم‌های بزرگ باشد و هواداران از شرّ آن ۱۵،۱۰ نفر خلاص شوند، تراکتور موفق می‌شود. در این شرایط مطمئن هستم فوتبال تبریز همانند دهه‌های ۷۰ و ۸۰ شود که در تیم ملی بازیکن داشته باشد.

کد خبر: 42543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =