تبدیل وضعیت ایثارگران تأمین اجتماعی در فرآیند ۹ مرحله‌ای

به گفته رییس سازمان اداری و استخدامی کشور برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران در سطح کشور یک فرآیند ۹ مرحله‌ای در نظر گرفته شده است که تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه‌های تابعه نیز شامل این فرایند می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، میثم لطیفی با اشاره به اینکه تکریم ایثارگران دغدغه همه ماست و تبدیل وضعیت ایثارگران کوچک‌ترین خدمتی است که باید صورت گیرد، گفته است: همکاران ما در سازمان اداری و استخدامی کشور، ۹ مرحله را برای فرآیند تبدیل وضعیت ایثارگران تعریف کردند.

به گفته وی مساله تکریم خانواده معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران، دغدغه‌ای جدی برای همه ماست و فارغ از اینکه ما جزئی از این مجموعه، یا از این قافله باشیم، مساله تبدیل وضعیت ایثارگران بخش بسیار کوچکی از خدمتی است که باید درخصوص ایثارگران صورت بگیرد.

لطیفی با اشاره به موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران، تصریح کرد: همکاران ما در سازمان اداری و استخدامی کشور، ۹ مرحله را برای فرآیند تبدیل وضعیت ایثارگران تعریف کردند که تنها مرحله اول آن حضوری و مابقی از طریق سامانه صورت می‌گیرد و ما در سامانه پاکنا لحظه‌به‌لحظه می‌توانیم روند کار را رصد کنیم.

وی اضافه کرد: مراحل فرآیند کار بدین شکل است که نخست ایثارگر حضوری در دستگاه اجرایی خود، درخواست اولیه ثبت می‌کند و سپس موضوع از سوی کارگزین دستگاه‌های اجرایی بررسی و بعد از تأیید ذی‌حساب، تأیید بالاترین مقام استان و تأیید بالاترین مقام ستاد، ‌شناسه‌ای استخدامی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر می‌شود.

اجرای مطالبات برحق ایثارگران تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در خصوص اجرای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران می گوید: با وجود الزام قانونی و تصریح بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی و مجموعه‌های تابعه معطل مانده بود که با صدور دو بخشنامه مطالبات برحق این عزیزان اجرا می‌شود.

میرهاشم موسوی اظهار داشت: این بخشنامه‌ها با عنایت به بخشنامه مشترک سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین در راستای اجرای تکلیف بند «د» تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور پس از تأیید هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به واحدهای اجرایی سازمان در سراسر کشور و همچنین شرکت‌های تابعه و بانک رفاه ابلاغ شده است.

همچنین موسوی روز یکشنبه در همایش سراسری نمایندگان ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور، گفت: ایثارگران از زندگی، مال، جان و خانواده گذشتند تا ملت ما، ارزش های الهی ما و هویت دینی و ملی ما حفظ شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی رسیدگی به مسائل ایثارگران شاغل در این سازمان را دارای اهمیت برشمرد و گفت: برای ایثارگران عزیز هر کاری بتوانیم و امکان داشته باشد، مکلف به انجام هستیم و ما وظیفه داریم که قدردان این عزیزان باشیم و از ظرفیت‌های قانونی برای خدمت به این عزیزان استفاده کنیم.

اضافه شدن ۲هزار ایثارگر به سازمان تأمین اجتماعی

گفتنی است که سازمان تأمین اجتماعی مفتخر به همکاری با ۱۵ هزار نفر از ایثارگران کشور است و با توجه به بخشنامه جدید تبدیل وضعیت ایثارگران، ۲ هزار ایثارگر به این سازمان ملحق می‌شوند.

به گفته "محمد شکراللهی" رئیس اداره ایثارگران سازمان تأمین اجتماعی، نمایندگان ایثارگران در ادارت کل و مدیریت درمان استان‌های سراسر کشور به خواسته‌ها و مشکلات ایثارگران رسیدگی می‌کنند و هر ساله همایش سراسری ایثارگران با حضور مدیرعامل و معاونین برای رسیدگی با مسائل آنان برگزار می‌شود.

کد خبر: 42416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =