توضیحات اسماعیلی درباره دلیل برگزار نشدن شورای عالی سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مشکل آیین‌نامه‌ای دلیل برگزار نشدن شورای عالی سینما بود، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را در نوبت بررسی قرار داده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره دلیل تاخیر در برگزاری نخستین نشست شورای عالی سینما که قرار بود در آذرماه تشکیل شود،گفت: شورای عالی سینما مصوبه قبلی دولت بود اما مجلس هشتم اشکالی به آن گرفته بود که به لحاظ آیین‌نامه‌ای باید این اشکال را برطرف می‌کردیم.

وی افزود: این موضوع در کمیسیون فرهنگی دولت در نوبت طرح و حل مسئله است؛ به محض اینکه حل شود، در دستور کار جلسه آینده کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع به تصویب خواهد رسید و بعد در دولت آیین‌نامه مصوب شده، قابل اجرا خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ساخت فیلم‌های سینمایی با محوریت شهید سلیمانی، گفت: ما در جشنواره فیلم فجر در بخش ویژه‌ای به موضوع شهید سلیمانی خواهیم پرداخت. همچنین در سال آینده فیلم‌هایی با حمایت دولت در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع مکتب حاج قاسم و شخصیت حاج قاسم تولید خواهد شد.

اسماعیلی همچنین در بحث ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی در زمینه دانشگاه‌ها، توضیح داد: مهم‌ترین بحث‌ ما در این زمینه نظریه‌پردازی و تحلیل همه‌جانبه ابعاد این شخصیت بزرگ در دانشگاه‌ها است. دانشگاه می‌تواند این مسئله را با نمادسازی و تبیین علمی برای همیشه به عنوان یک مسئله مهم، برای حوزه فرهنگ و هنر فعال و اجرایی نگه دارد. این موضوع خیلی مهم است زیرا اگر این پیوند برقرار نشود به عنوان یک حادثه صرف باقی می‌ماند و به عنوان مسئله‌ای برای فردا مطرح نمی‌شود.

وی درباره کمک دولت برای راهیان نور با توجه به حساسیتی که شخص رئیس جمهور در این باره داشته است، بیان کرد: بحث حمایت از فعالیت‌های فرهنگی طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که وزارت ارشاد آن را تصویب می‌کند و ظرف یک ماه بعد از ابلاغ بودجه به تصویب دولت می‌رسد؛ بدون شک یکی از محورهای اصلی آن گسترش فرهنگ دفاع مقدس خواهد بود.

کد خبر: 41661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =