استقلال با «فرهاد» بی‌رحمانه رکورد می‌شکند؛ همه چیز «شیرین» است

تیم فوتبال استقلال با هدایت فرهاد مجیدی در لیگ بیست و یکم توانسته رکوردهای متعددی را شکسته و هواداران این تیم را بابت آینده امیدوار کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، حدود ۸ سال از آخرین قهرمانی استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران می‌گذرد. آبی‌ها مدتهاست بر فراز فوتبال ایران نبوده و در پنج فصل گذشته درخشش رقیب سنتی خود را نظاره‌گر بوده‌اند. آنها به ویژه در چند سال اخیر استارت‌های مناسبی نداشته و همین مساله باعث می‌شد تا از کورس قهرمانی جا بمانند. در لیگ جاری اما ماجرا فرق می‌کند. استقلال با فرهاد مجیدی نه تنها شروع مساعدی داشته بلکه توانسته رکوردهای زیادی را جا به جا کند.

*در حال حاضر استقلال با ۲۵ امتیاز از ۱۱ مسابقه و ثبت هفت برد و چهار تساوی صدرنشین است. ۱۶ گل زده، ۲ گل خورده و تفاضل گل مثبت ۱۴ را هم به این آمار اضافه کنید. از نظر تعداد پیروزی آبی‌ها در کنار سپاهان بهترین عملکرد را داشته‌اند. تیم پایتخت‌نشین به همراه آلومینیوم هنوز باختی نداشته و از این حیث نیز رتبه نخست را در اختیار دارد. در گل‌های زده شده هم بعد از نتیجه سه بر صفر انضباطی، تیم فرهاد مجیدی در کنار پرسپولیس با ۱۶ گل در صدر قرار دارد. از نظر تعداد گل خورده هم آبی‌پوشان همسایه آلومینیوم هستند و ۹ کلین‌شیت داشته‌اند.

*پیروزی مقابل پدیده در هفته یازدهم باعث شد تا استقلال به رکوردهای فوق‌العاده دیگری نیز دست پیدا کند. همانطور که ذکر شد این پیروزی آبی‌ها را ۲۵ امتیازی کرد تا با عبور از استقلالِ لیگ یازدهم بهترین استقلالِ ۱۱ هفته نخست تاریخ لیگ برتر نام بگیرند. استقلال در آن فصل با هدایت پرویز مظلومی به تراکتور ۳ بر ۲ باخت و مقابل سپاهان و راه‌آهن با نتیجه مساوی متوقف شد تا در پایان هفته یازدهم با هشت برد به امتیاز ۲۳ برسد.

*پیروزی مقابل پدیده باعث شد تا آبی‌ها همچنین به روند بدون شکست خود در لیگ برتر ادامه دهند. آخرین باخت استقلال در هفته سی‌ام لیگ بیستم مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی رقم خورد. هیچ‌وقت سابقه نداشته که لیگ برتر از هفته یازدهم عبور کرده و استقلال دست کم یک شکست را تجربه نکرده باشد. این تیم در لیگ نهم بعد از ۶ برد و چهار تساوی در هفته یازدهم با نتیجه سه بر ۲ مقابل استقلال اهواز شکست خورد تا در پایان هفته یازدهم هم اولین باخت را متحمل شود و هم در امتیاز ۲۲ باقی بماند. اگر در آن مسابقه بردی حاصل می‌شد حالا تیم فرهاد همسایه آن تیم می‌توانست باشد.

*فرهاد مجیدی و شاگردانش تا به اینجا ۷ برد را تا پایان هفته یازدهم به ثبت رسانده‌اند که این نیز بهترین آمار استقلال در ۱۱ هفته ابتدایی به شمار می‌رود.

*از تفاضل گل آبی‌ها هم باید بگوییم. استقلال با تفاضل گل مثبت ۱۴ بهترین تفاضل گل در تاریخ لیگ برتر را برای خود به ثبت رسانده است. اتفاقی که در ۲۰ دوره قبلی برای آنها در این هفته رقم نخورده بود.

*استقلال فقط ۲ گل تا به اینجای کار دریافت کرده است. طبق آمار متریکایی آنها در کنار آلومینیومِ فصل‌ِ جاری و همچنین سپاهانِ فصل نخست بهترین آمار در تاریخ لیگ برتر را دارند. هر سه تیم تا پایان هفته یازدهم ۹ کلین‌شیت را به ثبت رساندند.

باید دید مسیر استقلال با فرهاد مجیدی به چه کجا منتج خواهد شد. آنها تا پایان نیم‌فصل باید به ترتیب رو در روی تیم‌های فولاد(خانه)، آلومینیوم(خارج از خانه)، مس رفسنجان(خانه) و نفت مسجدسلیمان(خارج از خانه) به میدان بروند که اکثرا دیدارهای دشوار و ۶ امتیازی است.

کد خبر: 41456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =