گردهمایی‌های بسیجیان در آمادگی برای جهاد تبیین مهم است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران برگزاری گردهمایی‌های بسیجیان در حفظ روحیه و آمادگی آنان برای فعالیت‌های جهادی را بسیار مهم دانست و گفت: در این جلسات باید آموزش برای مبارزه مورد توجه قرار گیرد و باید بدانیم که ما همیشه در حال جنگ و مبارزه هستیم و جنگ بین حق و باطل دائمی است و تا ابد ادامه دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، در گردهمایی بزرگ بصیرتی حماسه ۹ دی که با حضور بسیجیان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه به میزبانی مرکز مقاومت بسیج شهدای سازمان تأمین اجتماعی در مجموعه فرهنگی نگین غرب برگزار شد، اظهار داشت: ۹ دی روزی است که ملت ما به بزرگترین فتنه بعد از انقلاب تیر خلاص زد.

وی افزود: ما در دوران بعد از انقلاب فتنه‌های زیادی داشتیم اما هیچ فتنه‌ای اینگونه نبود که طراحی آن سال‌ها و اجرای آن ۸ ماه طول بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی ادامه داد: برای جهاد در راه خدا همواره باید آماده باشیم. اگر دشمن به ما حمله فیزیکی کرد مصداق جهاد حضور در میدان نبرد است و اگر روزی دشمن به فکر تصرف اذهان مردم برآمد و جنگ از جنس فتنه شروع شد، در آن زمان جهاد دیگری لازم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران جهاد خارج از میدان جنگ فیزیکی را مصداق جهاد کبیر دانست و گفت: در ایام فاطمیه باید با الگو برداری و تاسی از حضرت زهرا (س) وارد عرصه جهاد کبیر شویم و اهمیت جهاد کبیر بیشتر از جهاد در میدان نبرد است به گونه‌ای که آیات جهاد کبیر قرآن چند برابر آیات جهاد اصغر است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی در ادامه به بیان توضیحاتی درباره جهاد کبیر پرداخت و افزود: جهاد کبیر به معنی نفی سلطه و مقابله با تحمیل اراده دشمن است و نباید بگذاریم دشمن اراده خود را تحمیل کند. تسلیم نشدن در برابر اراده دشمن و اجازه فرماندهی به او ندادن در فرهنگ جهاد کبیر است.

وی به تشریح مصادیقی از جهاد کبیر پرداخت و گفت: جهاد در خدمت‌رسانی به مردم از مصادیق جهاد کبیر است. امام حسین(ع) می‌فرماید حوائج مردم نعمت خدا برای شما است. باید قدردان این نعمت باشیم و از فرصت خدمت به مردم به درستی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران جهاد علمی و جهاد اقتدار افزایی را مصادیق دیگری از جهاد کبیر دانست و گفت: مهمتر از همه اینها جهاد تبیین و بصیرت افزایی است که حضرت فاطمه(س) اولین الگو و شهید این عرصه است. بسیجیان در وزارتخانه‌ها در عرصه جهاد تبیین نقش مهم و تعیین کننده ای دارند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی افزود: بصیرت عمیق و غیرت دینی دو ویژگی بارز جهاد تبیین براساس الگوی حضرت زهرا(س) است.

وی نقش و جایگاه بسیج را در جهاد تبیین بسیار مهم دانست و گفت: بسیج نهادی در کنار سایر نهادها نیست، بلکه فرهنگ و گفتمانی حاکم بر همه است. در همه نهادها این پیام را از طریق بسیج باید به مدیران برسانید که در نظام اسلامی مدیران در همه رده‌ها علاوه بر مدیریت باید نقش مربی‌گری و الگوسازی نیز داشته باشند و در جهاد تبیین پیشگام شوند.

حجت الاسلام امیر حسین شاهانی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار و متخصصین نیز در این مراسم گفت: در مجموعه دولت ۲۸ هزار شهید داریم که از رئیس جمهور و نخست وزیر و وزرا تا سایر گروه‌ها هستند و افتخار ما این است که افراد زیادی در بالاترین رده‌های دولت به شهادت نائل شده‌اند.

وی افزود: در سازمان‌های بسیج اقشار و بسیج وزارت خانه‌ها هماهنگی خوبی وجود دارد و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود، ما به دنبال تحقق و اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه جهاد روایت‌گری هستیم و با جهاد روایت‌گری در مقابل دشمنان که به دنبال ترویج روایت‌های غلط هستند، بایستیم.

سرهنگ تیموری، فرمانده بسیج ادارات تهران  نیز در این گردهمایی گفت: همه ما بویژه مدیران کشور باید از شهدا الگو بگیرند و در شرایطی که کشور ما نیازمند است، برای بقای انقلاب و اسلام از خود گذشتگی کنند.

در پایان این مراسم از خانواده تعدادی شهدای سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: 41439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =