حوزه هنری و فارابی، پیشتازان چهلمین جشنواره فیلم فجر

بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری، بیشترین مشارکت را در چهلمین جشنواره فیلم فجر خواهند داشت و مضمون اکثر فیلم‌ها اجتماعی است.

به گزارش آتیه آنلاین، چهلمین جشنواره فیلم فجر  امسال در حالی برگزار خواهد شد که از ۹۴ فیلم متقاضی، ۷۴ فیلم منطبق با آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها بودند و در جشنواره پذیرفته شدند و باید منتظر تصمیم هیأت انتخاب باشند تا از میان آن‌ها حدود ۲۰ فیلم به بخش مسابقه جشنواره راه یابند.

در این میان، بنیاد سینمایی فارابی با ۶ فیلم و حوزه هنری با ۴ فیلم، بیشترین مشارکت را در چهلمین جشنواره فیلم فجر را دارند. این دو مجموعه، ۲ فیلم را به صورت مشترک تولید کرده‌اند و برخی تولیداتشان همچنان در حال تصویربرداری است و امیدوارند بتوانند در موعد مقرر به دبیرخانه جشنواره ارائه دهند.

در ادامه، فیلم‌های تولیدی را مرور می‌کنیم.

نگهبان شب

فیلم سینمایی «نگهبان شب» به نویسندگی مشترک سیدرضا میرکریمی و محمد داوودی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی میرکریمی با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده است. محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، ویشکا آسایشو کیومرث پوراحمد بازیگران اصلی «نگهبان شب» را تشکیل می‌دهند و برخی چهره‌های جدید هم توسط فراخوان بازیگری شناسایی شده‌اند.  

تصویربرداری «نگهبان شب»  زمستان سال گذشته آغاز شد و پس از وقفه‌ای کوتاه در بهار امسال ـ به دلیل شیوع ویروس کرونا در خردادماه به پایان رسید. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد. میرکریمی آخرین بار با «قصر شیرین» در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را دریافت کرد.

خط نجات

فیلم سینمایی «خط نجات» به کارگردانی وحید موسائیان، اثر سیاسی ـ عاشقانه درباره انقلاب اسلامی و روزهای پایانی رژیم پهلوی، نقش‌آفرینی افسران مسلمان در ارتش و مبارزات آنها است.

تهیه‌کنندگی  «خط نجات» را آزیتا موگویی بر عهده داشته است و پگاه آهنگرانی، امیر آقایی، مصطفی زمانی، لادن مستوفی، حسین سلیمانی و بهناز بستان‌دوست از جمله بازیگران این فیلم هستند. فیلمنامه «خط نجات» را وحید موسائیان و مهدی سجاده‌چی نوشته‌اند و این فیلم را بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت بخش خصوصی تولید کرده است. فیلمبرداری خط نجات مهرماه امسال به پایان رسیده است.

 بدون قرار قبلی

فیلم «بدون قرار قبلی»  به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی با ژانر اجتماعی – خانوادگی ساخته شده است. در این فیلم مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر ایفای نقش کرده‌اند.  فیلمنامه «بدون قرار قبلی»  توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده و فیلمی معناگرا از عشق ایرانیان به علی ابن موسی‌الرضا(ع) است. بنیاد سینمایی فارابی این فیلم را تولید کرده و فیلمبرداری آن خرداد امسال در مشهد به پایان رسیده است.

 لایه‌های دروغ

فیلم سینمایی «لایه‌های دروغ» به نویسندگی و کارگردانی رامین سهراب، فیلمساز جوان ایرانی ـ فنلاندی است. این فیلم که توسط بنیاد سینمایی فارابی حمایت شده، به موضوعی اکشن و حادثه‌ای پرداخته است.  

اکشن سینمایی «لایه‌های دروغ» نخستین فیلم مشترک ایران و فنلاند است که تولید آن از ۳ سال پیش آغاز شده بود و پس از مدتی وقفه، مراحل پایانی فیلمبرداری آن در بهار امسال انجام گرفت.

داستان «لایه‌های دروغ» درباره یک آتش‌نشان سابق است که پس از غیبتی ۱۰ ساله به کشورش ایران بازمی‌گردد، فقط به این منظور که پول‌های پس‌اندازه شده توسط دشمن دیرینه‌اش را سرقت کند، ولی حالا که آمده فقط به انتقام فکر می‌کند.  رامین سهراب، آنتی رینی، سونیا فارلینگ، آنو سینی‌سالو، نادر فلاح، آرمان درویش، مجید سعیدی، میلاد میرزایی، فرشاد اسدالله‌پور، روشنک گرامی، پپه کارای و علیرضا سهراب‌زاده از جمله بازیگران این فیلم هستند.

شادروان

فیلم سینمایی «شادروان» به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران، فیلمی اجتماعی درباره زندگی خانواده‌ای حاشیه‌نشین در شهر تهران است. این فیلم را حوزه هنری با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تهیه کرده‌ و سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و با هنرمندی رویا تیموریان، چهره‌هایی چون رضا رویگری و بهرام ابراهیمی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

  «شادروان» دومین فیلم نمازی است و فیلمبرداری آن مهرماه امسال به پایان رسید.

 دسته دختران  

فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری محصول مشترک حوزه هنری و بنیاد سینمایی فارابی است که روایتی از حماسه مقاومت ۳۴روزه خرمشهر در دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد. نیکی کریمی، فرشته حسینی، پانته‌آ پناهی‌ها، هدی زین‌العابدین و صدف عسگری بازیگران این فیلم هستند.

«دسته دختران» دومین ساخته منیر قیدی است و فیلمبرداری آن بعد از ۶ ماه تولید، بهار امسال در شهر خرمشهر به پایان رسید.

 ضد

«ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، درامی سیاسی است که در بستر یکی از حوادث مهم و ملتهب ابتدای انقلاب اسلامی روایت می‌شود.

این فیلم محصول حوزه هنری است که فیلمبرداری آن همچنان ادامه دارد.  نویسندگی «ضد» را حسین تراب‌نژاد بر عهده داشته و در آن بازیگرانی همچون مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 صورت فلکی

«صورت فلکی» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، محصول حوزه هنری است که فیلمبرداری آن همچنان ادامه دارد.

فیلمنامه «صورت فلکی» را احسان ثقفی و مهدیه عین‌اللهی نوشته‌اند و این فیلم روایتگر تشویش‌های زنی است در آستانه از دست دادن تمام زندگی‌اش...

مریلا زارعی و بهروز شعیبی زوج اصلی فیلم «صورت فلکی» را شکل می‌دهند و وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و بازیگر خردسال کوثر حیدری دیگر بازیگران آن هستند.

کد خبر: 39372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =