شمار مبتلایان جهانی کرونا از ۲۶۴ میلیون نفر گذشت

گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا پنجشنبه شب به ۲۶۴ میلیون و ۱۵ هزار نفر رسیده است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مرکز وب سایت آماری ورلد میترز (worldometers) که جدید ترین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، شمار مرگ و میر جهانی کرونا به ۵ میلیون و ۲۴۶ هزار و ۷۸ نفر رسیده است.

در میان کشورهای دارای بیشترین ابتلا به بیماری کووید ۱۹، روند ابتلا و مرگ و میر در آمریکا مجددا روند صعودی پیدا کرده است بطوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۳۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر شمار مبتلایان آمریکا به ۴۹ میلیون و ۵۷۳ هزار نفر و مرگ و میر کرونایی آن به بیش از ۸۰۵ هزار نفر رسیده است.

در کنار آمریکا، روسیه در ماه های اخیر با روند صعودی مبتلایان همراه بوده است بطوری‌که در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۲۲۶ بیمار کرونایی در این کشور جان خود را از دست دادند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط وب سایت ورلد میترز، پس از آمریکا، هند، برزیل، انگلیس، روسیه و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان هستند.

روند مبتلایان در حالی در کشورهایی مانند آمریکا افزایش یافته است که به تازگی سویه جدیدی از کرونا تحت عنوان اومیکرون شیوع پیدا کرده است.

براساس آخرین رصدهای خبری، سویه جدید ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده، دستکم در  ۲۴ کشور جهان سرایت کرده و این در حالی است که با ورود به فصل زمستان، بخش‌هایی از اروپا همچنان از افزایش ابتلا به از سویه «دلتا» رنج می‌برند.

مشاور علمی ارشد فرانسه در مورد سویه جدید کرونا گفت: اومیکرون می‌تواند تا پایان ژانویه، به سویه غالب بیماری «کووید-۱۹ » در این کشور تبدیل شود.

آمریکا  ورود مسافر از هشت کشور شامل آفریقای جنوبی، بوتسوآنا، زیمبابوه، نامبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی به خاک خود را ممنوع کرده است.

اولین مورد مبتلا به اومیکرون در آمریکا اهل کالیفرنیا است که دزهای واکسن خود را دریافت کرده بود و در  ۲۲ نوامبر از آفریقای جنوبی به کشورش بازگشته است.

اولین مورد ابتلا به سویه اومیکرون در فرانسه فردی است که از نیجریه بازگشته است.

کد خبر: 37281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =