باقری: گفت‌وگوهای مثمرثمری با گروسی با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس داشتم

معاون وزیر خارجه گفت که گفت‌وگوهای مثمرثمری با گروسی با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس داشته است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در مذاکرات با ۱+۴ به منظور رفع تحریم ها که در وین حضور دارد، عصر امروز (پنجشنبه) با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفتگو کرد.

باقری بعد از این دیدار در توئیتی نوشت: با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت‌وگوهای مثمرثمری با هدف تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس داشتم.
‏وی افزود: تاکید کردم که ایران مصمم است که به مشارکت فعالانه و مثبت در گفت‌وگوها در وین ادامه دهد. آژانس می‌تواند نقش فنی مثبتی ایفا کند.

این نخستین دیدار باقری با گروسی بود.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در وین نیز در توئیتی در ابن باره اعلام کرد که مذاکرات باقری و گروسی درباره موضوعات دوجانبه در فضایی سازنده انجام شده و ایران قصد خود را برای همکاری نزدیک با این سازمان و تعامل فعال در مذاکرات وین اعلام کرده است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه هشتم آذر ماه  درباره سفر گروسی به تهران در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: سفر گروسی به تهران در چارچوب همکاری‌های  فنی ایران و آژانس انجام شد و گفت‌وگوهای خوبی در سطوح مختلف انجام شد و این گفت‌وگوها ناتمام ماند، به خاطر اینکه در برخی واژه‌ها و مفاهیم به توافق قطعی نرسیدیم ولی بندهای توافقی تقریبا نهایی شده و هیأت ایران طی روزهای آتی برای نهایی کردن متن با آژانس جلساتی را خواهد داشت و مراودات بین دو طرف در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.

کد خبر: 37279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =