انتصاب اولین رئیس رنگین‌پوست در انجمن سلطنتی ادبیات انگلیس

«برناردین اواریستو»، نویسنده دورگه انگلیسی- نیجریایی، به عنوان اولین رئیس رنگین‌پوست انجمن سلطنتی ادبیات انگلیس انتخاب شد.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، برناردین اواریستو، تنها زن رنگین‌پوست برنده جایزه بوکر،  به ریاست انجمن سلطنتی ادبیات انگلیس منصوب و به اولین نویسنده رنگین‌پوستی تبدیل شد که به این مقام می‌رسد.  

اواریستو که در سال ۲۰۱۹ با رمان دختر، زن، دیگری برنده جایزه بوکر شد، در پایان سال جاری میلادی جای مارینا وارنر را در این مقام می‌گیرد. این نویسنده ۶۲ ساله انگلیسی علاوه بر این که اولین نویسنده رنگین پوست در این مقام است، دومین زنی است که در تاریخ ۲۰۰ ساله این انجمن به مقام ریاست منصوب می‌شود.

اواریستو با بیان این که عمیقا به انتخاب خود در این مقام افتخار می‌کند، گفت: داستان سرایی در دی‌ان‌ای ما انسان‌ها ریشه دوانده و به قوس روایی زندگیمان دوخته شده است. (داستان سرایی) در روابطمان، تمایلات، درگیری‌ها و در منشوری که از طریق آن خودمان و جهانی را که در آن زندگی می‌کنیم درک می‌کنیم، وجود دارد.

انتصاب اولین رئیس رنگین‌پوست در انجمن سلطنتی ادبیات انگلیس

وی افزود: بنابراین به این که رئیس اسمی چنین سازمان ادبیاتی باشکوه و قدرتمندی باشم افتخار می‌کنم. سازمانی که به طرز فعال و مصر به رعایت اصل تنوع متعهد است و سعی می‌کند از طریق پروژه‌های ادبیاتی دست به سوی جوامع به حاشیه رانده شده دراز کند.

اواریستو اولین زن سیاه‌پوستی بود که توانست جایزه ادبی بوکر را کسب کند. دریافت این جایزه به اواریستو کمک کرد پس از نوشتن ۶ رمان مورد توجه جهان قرار گیرد. رمان دختر، زن، دیگری این روزها به یکی از پرفروش‌ترین کتابها در زبان‌های مختلف تبدیل شده است.   

اواریستو در زمانی که هنوز تبعیض علیه مردم بر اساس رنگ پوستشان از لحاظ قانونی منعی نداشت، در خانه یک پدر اهل نیجریه و مادری سفیدپوست و انگلیسی همراه ۷ خواهر و برادر زندگی می‌کرد. به نقل از کتاب خاطراتی که ماه گذشته از وی منتشر شد، اراذل نژادپرست به طور مرتب به خانه آنها حمله‌ور شده و به پنجره‌هایشان آجر پرت می‌کردند تا جایی که به محض عوض کردن شیشه پنجره‌ها می‌دانستند که به زودی دوباره شکسته و خرد خواهند شد. اواریستو می‌نویسد: به عنوان یک کودک آدم عمیقا تحت تاثیر این سطح از خصومت و دشمنی قرار می‌گیرد بدون این که بتواند آن را درک کند. احساس می‌کنید مورد تنفر قرار دارید بدون انجام کاری که شما را مستحق این نفرت کرده باشد.  

کد خبر: 37177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =