۱۶ هزار توانخواه مازندران دارای معلولیت شدید هستند

 مدیرکل بهزیستی مازندران شمار معلولان تحت پوشش را بیش از ۶۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۱۶ هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند.

به گزراش آتیه آنلاین به نقل از مهر، فرزاد گوهردهی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در مازندران بیش از ۶۲ هزار نفر توانخواه تحت پوشش هستند، افزود: بیش از ۲۶ هزار نفر از معلولان تحت پوشش جسمی و حرکتی هستند.

وی با عنوان اینکه معلولیت به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود، گفت: بیشترین معلولان استان به تعداد ۱۶ هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند.

وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی آن چیزی که اولویت و رویکرد سازمانی است این هست که جامعه هدف در بستر خانواده، خدمات را دریافت کند.

گوهردهی یادآور شد: به بیش از ۳۴ هزار نفر از جمعیت هدف در حوزه توانبخشی مستمری پرداخت می‌شود و مبلغ مستمری از ۳۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اظهار اینکه حدود ۱۹۰ میلیارد ریال مستمری در ماه پرداخت می‌شود، گفت: در مجموع بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان مستمری در قالب توانبخشی و حق پرستاری به جامعه هدف داده می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف از برخی مراکز نگهداری خدمات دریافت می‌کنند، ادامه داد: در خانه‌های حمایتی شرایط شبیه منزل فراهم شده است و حداکثر ۱۰ نفر در یک خانه نگهداری می‌شود.

گوهردهی با اظهار اینکه در استان پنج مرکز حمایتی مجوز دریافت کردند، گفت: پنج خانه حمایتی از حوزه مختلف توانخواهی در حال فعالیت هستند که ۵۰ توانخواه در آن نگهداری می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: ۲۱ مرکز شبانه روزی در استان با هزار و ۶۰۰ تخت حمایتی در استان وجود دارد.

وی با اظهار اینکه پنج هزار و ۷۰۰ نفر از توانخواهان در ۱۱۲ مراکز حمایتی خدمات دهی می‌شوند، گفت: ماهانه بیش از ۷۴ میلیارد ریال به مراکز نگهداری یارانه پرداخت می‌شود.

وی با اظهار اینکه ۲۰ هزار نفر از جامعه هدف نیازمند وسایل کمک توانبخشی هستند، گفت: یکی از کارها این است که زمینه‌های حضور مستمر جامعه هدف را در جامعه فراهم کنیم.

گوهردهی از خیران خواست تا در تهیه و تأمین ویلچر برقی به جامعه هدف نیز کمک کنند و گفت: خوشبختانه امروز هیچ فرد پشت نوبت برای کاشت حلزون در استان نداریم و سالانه ۱۳۰ نفر در حوزه مرتبط از ما خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران به تلاش و اقدامات در حوزه تأمین مسکن اشاره کرد و گفت: در ساری پیگیر دو قطعه زمین برای ساخت مسکن جامعه هدف هستیم.

وی مناسب سازی خودروها را از دیگر نیازها ذکر کرد و گفت: تسهیلاتی برای اجرای این طرح درنظر گرفته شد و طی سال جاری بیش از ۳۰۰ مورد مناسب سازی خودرو و مسکن در استان صورت گرفته است.

کد خبر: 37111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =