«فلسفه علم کلام» مجدد به زیور طبع آراسته شد

چاپ مجدد ویراست جدید کتاب "فلسفه علم کلام" اثر «هری اوسترین ولفسن»، با ترجمه مرحوم احمد آرام توسط موسسه فرهنگی و هنری و انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شد.

به گزارش آتیه آنلاین، کتاب "فلسفه علم کلام" که سالها پیش به همت انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال ۱۳۶۸ به زیور طبع آراسته شده بود، با ویراستاری علمی و فنی جدید چاپ مجدد و به بازار نشر و عموم علاقه مندان و دانش پژوهان حوزه فلسفه، کلام و معارف اسلامی عرضه شد.

درمقدمه این کتاب آمده است: اثر حاضر در حقیقت بیان بحثی مهم از علم و تاریخ «علم کلام» را برعهده دارد و علیرغم این که درگذشت ولفسن، این کتاب را از آخرین نظرات اصلاحی نویسنده فقید آن محروم ساخته، لیکن در همان حال، چون قلم توانمند استادی مجرب، جامع و فرزانه مرحوم احمد آرام، آن را به جهان تحقیق عرضه نموده، از اهمیت شایانی برخوردار و به طور حتم شیوه بحث مقارنه‌ای که در جای‌جای این اثر قابل مشاهده و رصد می‌باشد، بر اهمیت این کتاب در حوزه مباحث عقلی می‌افزاید. همچنین جامعیت این کتاب آن را به دائره‌المعارفی کلامی تبدیل ساخته که خواننده را در آفاقی بس دورتر از آنچه در تصور است، به سیر و سیاحت آفاق و انفس وامی‌دارد. آفاقی که نه تنها چشم‌اندازهای جدیدی از جهان کلام اسلامی را فراروی خواننده، استاد، دانشجو و طلبه این حوزه از علوم اسلامی قرار می‌دهد، بلکه دریچه‌های بسته‌ای از آنچه ممکن است در دیگر ادیان نیز «کلام» نامیده شود را به روی محقق، اندیشمند، استاد، دانشجو، طلبه و حتی خوانندگان از سایر اقشار، می‌گشاید.

۹ فصل و بیش از ۶۰ فهرستگان و زیرعنوان

این کتاب در ۹ فصل با فهرستگان عناوینی چون؛ اصطلاح کلام، کلام بنا بر نظر شهرستانی و ابن خلدون، کلام بنابر نظر این میمون، نفوذها، منشا، ساختار، گونه گونگی، کلام مسیحی و یهودی، صفات اسلامی و تثلیث مسیحی، انکار واقعیت صفات، صفات آفریده، احوال، قرآن، قرآن و مخلوق، الفاظ محدث، حدث و حادث در تطبیق با قرآن، اسلام و مسیحیت، آفرینش جهان، ذریگری، علیت، تقدیر و آزادی، تقدیر و اختیار، نتیجه و ... به چشم می خورد.

موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی در چاپ جدید خود، این اثر مرجع در حوزه کلام اسلامی را مورد بازبینی و اصلاح و ویراستاری علمی و فنی قرار داده تا ویراست جدید کتاب، از برخی ضعف ها که در چاپ اول و در طول سالیان متمادی توسط صاحب نظران و علاقه مندان به دفتر انتشارات الهدی منعکس گردیده بود، مصون و مورد قبول و پسند دانش پژوهان، اساتید و فرهیختگان حوزه فلسفه، کلام و معارف اسلامی کشور واقع گردد.

این کتاب در ۸۰۰ صفحه و شمارگان یکهزار توسط انتشارات بین المللی الهدی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منتشر شده است.

کد خبر: 37078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =