بیش از ۱۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران تحصیل می‌کنند

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران گفت: بیش از ۱۰ هزار دانشجوی عراقی در حال حاضر در دانشگاه‌های کشور ایران تحصیل می کنند که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

به گزارش آتیه آنلاین از ایرنا، امجد المظفر روز سه شنبه در نشست با هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: از اینکه فرصتی شد تا در شهر قزوین و این دانشگاه حضور داشته باشم بسیار خرسندم و افتخار می کنم که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه ایران و منطقه حضور دارم.

نماینده مستقیم وزارت علوم عراق در ایران افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانشجوی عراقی در ایران مشغول تحصیل هستند و با توجه ظرفیت های بسیار بالای دانشگاه آزاد اسلامی، امیدواریم حضور دانشجویان عراقی در این دانشگاه و همچنین توسعه روابط در همه حوزه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی را در ایران شاهد باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه کوفه یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین جزو دانشگاه های معتبر در نزد وزارت علوم جمهوری عراق است و با توجه به ظرفیت ها و امکانات بسیار خوب این دانشگاه، امیدواریم در آینده ای نزدیک همکاری بیشتر این دانشگاه با مراکز علمی و دانشگاهی عراق باشیم.

المظفر ادامه داد: امیدواریم با بازدیدی که از این دانشگاه خواهیم داشت، زمینه های همکاری ها، گسترده تر و عمیق تر شود.

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده وزارت علوم کشور عراق در ایران آماده ایم تا همکاری های گسترده در زمینه هایی هم چون تبادل استاد، دانشجو، برگزاری همایش های بین المللی و دوره های مشترک بین این دانشگاه و دانشگاه های عراق را داشته باشیم.

وی همچنین گفت: امیدوارم دانشجویان عراقی بعد از تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، با فراگیری زبان فارسی و فرهنگ غنی ایران، سفیران خوبی برای ایران در عراق باشند.

کد خبر: 36997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =