عزم جدی در پوشش بیمه حداکثری جوامع روستایی و عشایری

عزم جدی در پوشش حداکثری بیمه روستاییان و عشایر یکی از اقدامات شاخص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم بشمار می‌رود که در قالب عملکرد سه ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اجرایی نمودن طرح بیمه اجتماعی رایگان خانوارهای محروم و کمتر برخوردار با هدف رشد ۸۳ درصدی ضریب پوشش ارائه خدمت بیمه اجتماعی به جمعیت کشاورزان، روستاییان و عشایر، از اقدامات شاخص این صندوق در طول سه ماه گذشته است.

در مرحله نخست این طرح، تفاهمنامه‌های مرتبط با سازمان های ذی‌ربط از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره)، معاونت امور زنان و خانواده به منظور پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ... امضا  و سپس اسامی مشمولان این طرح از سوی این سازمان ها، به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اعلام شد.

وصول ۱۰۰ درصدی بودجه سهم دولت در سال۱۴۰۰، اختلاف ۴ برابری نرخ بازدهی پرتفوی سرمایه گذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر نسبت به نرخ رشد شاخص کل بازار سرمایه  )نرخ بازده صندوق ۱۲درصد و نرخ شاخص کل بورس ۳ درصد است) از دیگر اقدامات صندوق در سه ماهه آغاز به کار دولت جدید است.

انعقاد و مکانیزه نمودن فرآیند نقل و انتقال سوابق و ازکارافتادگی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و توانمندسازی کارگزاری های روستایی و ایجاد اشتغال پایدار با اصلاح نظام پرداخت به کارگزاران صندوق و رشد حدود ۵۰درصدی درآمدی آن ها از دیگر اقدامات شاخص این صندوق در سه ماهه ابتدایی آغاز به کار دولت سیزدهم است.

کد خبر: 36977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =