عبور از روزهای پرتنش کرونا با واکسیناسیون

مدیردرمان تامین‌اجتماعی خراسان رضوی، با اشاره به اینکه کرونا، تمامی ‌ارکان زندگی انسان‌ها را از ارتباطات گرفته تا انجام فعالیت‌های روزمره تحت تأثیر قرار داده بود، تصریح کرد: کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار داشت، بیشترین آسیب را متحمل شد؛ اما آن‌ها با تحمل همه این سختی‌ها، روزهای پرتنش را پشت‌سر گذاشتند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر حمید داستان، انجام واکسیناسیون فراگیر را اقدامی بسیار موثر در کاهش بیماری کرونا دانست و افزود: حتی افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند با شرایط حاد بیماری مواجه نمی‌شوند. همچنین علاوه بر بحث پیشگیری، تاثیر واکسیناسیون را در دور کردن اضطراب و استرس از بدنه جامعه قابل توجه دانست.

وی با اشاره به فروکش شدن پیک کرونا که مجالی برای کاهش خستگی کاد درمان ایجاد شده است، اظهار کرد: در حال حاضر که در مرحله ریکاوری قرار داریم. برنامه‌هایی را ایجاد کرده‌ایم که کادر درمان بتوانند به صورت گروه‌های کوچک هر هفته در مراکز رفاهی پذیرایی شوند و با حضور مسئولان بیمارستان، به نوعی از زحمات آنها تقدیر شود تا احساس بهتری را نسبت به شرایط کاری خود پیدا کنند و به امید خدا که با واکسیناسیون فراگیر که انجام شده است، این پیک آخر باشد و شرایط حاد ایجاد نشود.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی خراسان رضوی، با اشاره به عملکرد این مدیریت در شیوع کرونا، گفت: در تمامی مراکز درمانی ملکی شامل سه بیمارستان تأمین‌اجتماعی و ۱۷ درمانگاه، نسبت به ایجاد خطوط ویژه پذیرش، ویزیت و درمان بیماران کرونا اقدام کردیم. این خطوط با استانداردهایی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم‌پزشکی استان انطباق داشت و بر این اساس، ایستگاه‌های بررسی و درمان بیماران تنفسی نیز ایجاد شد.

داستانی افزود: ابتدای همه‌گیری یک بخش از بیمارستان فارابی به بیماران کرونا اختصاص یافت و رفته‌رفته با اوج‌گیری بیماری دو بخش دیگر نیز برای این بیماران درنظر گرفته شد. همچنین با انتقال بیماران برخی از بخش‌ها به سایر واحدها توانستیم یک اورژانس تنفسی و سه بخش پشتیبانی برای بیماران کرونا ایجاد کنیم و اقداماتی از این دست در سایر بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان شامل بیمارستان ۱۷ شهریور و رازی تربت‌حیدریه انجام شد.

وی با بیان اینکه در مدت شیوع کرونا، حدود ۱۲ هزار بیمار از خدمات بستری این مرکز بهره‌مند شدند، اظهار کرد: نتایج درمانی بسیار مؤثر بود و آمار بیماران بهبودیافته در این مرکز از رقم قابل توجهی برخوردار بود و شاخص مرگ‌ومیر در مقایسه با سایر مراکز در سطح کشور کاهش یافت.

مدیردرمان تامین‌اجتماعی خراسان رضوی، گفت: همچنین در این مدت ۷۰ هزار بیمار سرپایی در مراکز تامین‌اجتماعی استان، از خدمات تشخیصی و درمانی برخوردار شده و بیش از ۲۱ هزار مورد سی‌تی اسکن در بیمارستان فارابی ارائه شد.

داستانی با اشاره به تمهیدات این مدیریت برای حفظ سلامت و روحیه کادر درمان، تصریح کرد: تلاش کردیم تا وسایل حفاظت فردی به وفور در اختیار کادر درمان قرار گیرد تا با اطمینان‌خاطر خدمت‌رسانی کنند و نیز با برنامه‌ریزی چرخش نیروها، سعی کردیم شرایطی را فراهم کنیم تا فشار کاری تا حد ممکن تعدیل شود. همچنین افرادی را که مبتلا می‌شدند، فوراً از چرخه خدمت خارج می‌کردیم تا هم بهبودی خود را به دست آورند و نیز بتوانند هرچه زودتر به محل کار خویش بازگردند.

کد خبر: 36974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =