اتکا به نفت علت کم توجهی به ظرفیت‌های گردشگری

محفوظی گفت: اقتصاد ما برای بیش از یک قرن متکی و مبتنی بر نفت بوده و با همه‌ تلاش‌هایی که در دو دهه اخیر صورت گرفته آن‌چنان‌که باید نتوانسته‌ایم از دیگر ظرفیت‌هایمان بهره‌مند گردیم.

سید مجتبی محفوظی؛ رییس کمیته گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین در رابطه با ضعف های موجود در صنعت توریسم با بیان اینکه از داشته هایمان نمیتوانیم به درستی استفاده کنیم گفت: بیماری تاریخی ما همواره عدم بهره‌وری و استفاده مطلوب از منابع و نادیده‌گیری داشته‌هایمان بوده و هست.

وی ادامه داد: چنانچه توسعه گردشگری ما فقط بر پایه گفت‌وگو بخواهد شکل گیرد و رویکرد عمل‌گرایانه در کار نباشد همچنان شاهد درجا زدن و عقب‌ماندگی در این حوزه خواهیم بود.

رییس کمیته گردشگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مبتلا به‌گونه‌ای اختلال فرهنگی و اجتماعی هستیم افزود: متاسفانه نتوانستیم سیاست‌های مفید که به نفع جمعی می‌انجامد را به عادت‌واره‌های اجتماعی تبدیل کنیم، این مسئله‌ای است که ابتدا باید در سطح نخبگانی روی آن کار و مدلی قابل‌اجرا برایش ترسیم شود، سپس به زبانی عامه‌فهم برای جامعه ترجمه و تبیین گردد.

محفوظی عنوان کرد: ما از مزایای رقابتی‌مان در جذب گردشگر به‌خوبی بهره‌برداری نکرده‌ایم. نتیجه اینکه موضوع گردشگری به‌عنوان یک ظرفیت در خدمت اهداف و توسعه اقتصادی کشور در نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما برای بیش از یک قرن متکی و مبتنی بر نفت بوده و با همه‌ی تلاش‌هایی که در دو دهه اخیر صورت گرفته آن‌چنان‌که باید نتوانسته‌ایم از دیگر ظرفیت‌هایمان بهره‌مند گردیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع اقلیمی، فرهنگ و آثار تاریخی ما، هنر و صنایع‌دستی، تنوع غذایی و... همه این‌ها مواردی است که در جذب گردشگر می‌توانند موثر باشند و تاکید میکنم که  توسعه و تقویت گردشگری به اراده‌ی جدی و عملی همه‌ی قوا و نهادها نیازمند است.

کد خبر: 36894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =