۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 36477

سازمان تأمین‌اجتماعی؛ مشوق توسعه اقتصادی

رضا خراسانی، حوزه بیمه آتیه آنلاین
سازمان تأمین‌اجتماعی؛ مشوق توسعه اقتصادی

سازمان تأمین‌اجتماعی همواره بر همکاری و تعامل سازنده با کارگاه‌های صنعتی و تولیدی به ویژه کارخانه‌های بزرگ تأکید دارد. در این میان حتی رفع مشکلات و دغدغه‌های کوچکترین کارگاه‌ها را نیز از نظر دور نمی‌دارد.

مروری بر عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌گر کشور، طی شش دهه گذشته نشان از این دارد که این سازمان، همواره با حمایت واقعی از نیروهای مولد جامعه، اعم از کارگران و کارفرمایان به دنبال توسعه اقتصادی و گردش هرچه بهتر چرخ کارخانه‌ها و کارگاه‌ها بوده است.

تأمین‌اجتماعی پشتیبانی بیمه‌ای و درمانی را حق کارگران، تولیدکنندگان و نیروهای مولد جامعه می‌داند و از این رو، این حمایت و پوشش از درب منزل تا محل کار، در محیط کار و برگشت به منزل را دربر می‌گیرد و از زاویه‌ای دیگر از قبل از تولد تا پس از فوت را شامل می‌شود.

در این مسیر، رضایتمندی جامعه هدف از اولویت‌های اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی است که همواره مورد توجه مدیران این سازمان قرار دارد و در این راستا اقدامات ریز و درشت بسیاری انجام گرفته است.

به عنوان نمونه می‌توان به این واقعیت اشاره کرد که سازمان تأمین‌اجتماعی همواره بر همکاری و تعامل سازنده با کارگاه‌های صنعتی و تولیدی به ویژه کارخانه‌های بزرگ تأکید دارد. در این میان حتی رفع مشکلات و دغدغه‌های کوچکترین کارگاه‌ها را نیز از نظر دور نمی‌دارد. از جمله این اقدامات می‌توان به صدور دستور اداری از سوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی مبنی بر تداوم بهره‌مندی کارگاه‌های دارای معافیت حق‌ بیمه پس از فوت کارفرما اشاره کرد. به این صورت که با صدور مجوز فعالیت کارگاه به نام یکی از وراث کارفرمای متوفی، با رعایت قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، ضمن اینکه تغییر وضعیت کارگاه، تأثیری بر استمرار بهره‌مندی کارگران شاغل در کارگاه از حقوق قانونی خود ندارد، معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی نیز همچنان اعمال خواهد شد.

بررسی دقیق‌تر اینگونه ابلاغیه‌ها نشان می‌دهد سازمان تأمین‌اجتماعی، به عنوان یک سازمان اجتماعی که عملکردش بر حوزه روابط کار، رونق بازار و اشتغال تأثیر مستقیم دارد، از سویی به دنبال احقاق حق کارگران و کارفرمایان است تا افرادی به شکل من‌غیرحق بر سر سفره بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور قرار نگیرند و از سوی دیگر، صرفاً به فکر منابع سازمانی خود نبوده و بیش و پیش از آن، حامی‌ و پشتیبان واقعی تولیدکنندگان، کارفرمایان و کارگران است.

امید است با افزایش تعاملات بین شرکای اجتماعی، گام‌های اساسی در مسیر منفعت کارگران و تولیدکنندگان و نیز سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان یک صندوق بین‌المللی برداشته شود.

کد خبر: 36477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =