فدراسیون در برگزاری دیدارهای تدارکاتی تعلل می‌کند

عضو تیم ملی فوتسال زنان معتقد است فدراسیون فوتبال در برگزاری دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی تعلل می‌کند.

نسترن مقیمی، عضو تیم ملی فوتسال زنان، در گفت‌وگو با آتیه آنلاین درباره وضعیت تیم ملی فوتسال و شرایطی که این تیم دارد، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی زنان فوتسال آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعوق افتاد و این موضوع موجب شد تا برنامه‌ای برای برگزاری اردوهای تیم ملی در برنامه فدراسیون نباشد. در حالی که حریفان آسیایی بدون توجه به این موضوع به طور منظم اردو برگزار می‌کنند و خود را آماده می‌کنند. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه شرایط به گونه‌ای پیش رفته است که در سال‌های اخیر تیم ملی همیشه نزدیک به اعزام اردو برگزار می‌شود و کادر فنی معرفی می‌شود که زمان کافی برای آماده سازی نیست. برای مثال در حال حاضر مسابقات لیگ برتر فوتسال زنان در حال برگزاری است اما کادر فنی برای تیم ملی انتخاب و اعلام نشده است. اگر کادر فنی تیم ملی ایران معرفی شده بود، حالا اعضای کادر فنی مسابقات فوتسال زنان لیگ را زیر نظر داشت و بازیکنان را انتخاب می‌کرد. همین موضوع می‌توانست انگیزه بازیکنان را نیز زیادتر کنند تا خودی نشان دهند و به پیراهن تیم ملی برسند. 

بازیکن تیم ملی فوتسال زنان، افزود: موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که تیم ملی فوتسال زنان ایران یک مشکل بزرگ دیگر دارد و آن هم کم تجربگی است. این کم تجربگی تنها با برگزاری بازی‌های تدارکاتی رفع می‌شود اما فدراسیون فوتبال در برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی تعلل می‌کند. ما بازی‌های تدارکاتی کافی در تیم ملی نداریم و این به وضعیت فنی تیم ضربه می‌زند. 

مقیمی خاطر نشان کرد: تیم‌های رده‌های پایه در تیم ملی فوتسال وجود ندارد و اگر نسل فعلی بخواهند از تیم ملی خداحافظی کنند، بازیکنانی که بتوانند جانشین این نفرات شوند، وجود ندارد  و در واقع باید گفت پتانسیل نفرات جوان و نوجوان برای تیم ملی بسیار ضعیف است. در صورتی که اگر ما در رده‌های پایه تیم ملی داشته باشیم و به برخی مسابقات اعزام شویم، موجب خواهد شد که آینده فوتسال زنان را تا حدودی تامین کنیم.

ملی‌پوش فوتسال زنان افزود: تیم ملی فوتسال زنان ایران سابقه قهرمانی در آسیا را دارد اما آیا توان فعلی تیم ملی نشان از این دارد که بتوان به تکرار این عنوان فکر کرد؟ به اعتقاد من اگر واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این امکان وجود ندارد و برای تکرار درخشش در آسیا نیاز به زیرساخت‌ها و برنامه ریزی دقیق‌تر و بهتری داریم. امیدوارم فدراسیون فوتبال توجهش به فوتسال زنان را بیشتر کند. 

کد خبر: 36346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =