جدال عربستان و کره برای تصاحب جام

تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و پوهانگ استیلرز کره جنوبی، امروز در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند.

به گزارش آتیه آنلاین، فصل ۲۱ - ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا به خط پایان رسیده است و امروز (سه‌شنبه) تکلیف قهرمان این مسابقات مشخص خواهد شد. تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و پوهانگ استیلرز کره جنوبی قرار است از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران مقابل یکدیگر قرار گیرند.

رقابت برای تاریخ سازی

الهلال و پوهانگ استیلرز جزء پرافتخارترین تیم‌های آسیا هستند و هر کدام ۳ بار فاتح این مسابقات شده‌اند؛ بنابراین هر ۲ تیم به دنبال قهرمانی چهارم خود هستند تا از دیگری پیشی بگیرند و به تنهایی عنوان پرافتخارترین تیم قاره کهن را یدک بکشند. الهلال عربستان با هدایت لئوناردو ژاردیم پرتغالی به دنبال دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان در ۳ فصل اخیر خواهد بود تا به قهرمانی‌های خود در سال‌های ۱۹۹۱ و ۲۰۰۰ بیفزاید.

البته از سال ۲۰۰۲ شکل برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دچار تغییر شد و تیم‌های الهلال و پوهانگ استیلرز هر کدام تنها یک بار جام قهرمانی را فتح کرده‌اند. الاتحاد عربستان، استقلال ایران، السد قطر، سئونگنام، چونبوک موتورز و سون سامسونگ از کره جنوبی، اوراوا ردز ژاپن، گوانگژو اورگراند از چین و فارمرز بانک تایلند هر کدام با ۲ قهرمانی در تعقیب الهلال و پوهانگ استیلرز هستند.

وهانگ امیدوار است که پس از ۱۲ سال و پس از سال ۲۰۰۹، یک بار دیگر عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به خود اختصاص دهد. نکته قابل توجه این که کیم کی دونگ، سرمربی حال حاضر پوهانگ استیلرز در سال ۲۰۰۹ به عنوان بازیکن و به همراه پوهانگ قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد و این بار به عنوان سرمربی برای کسب قهرمانی تلاش خواهد کرد. کیم می‌تواند بعد از شین تائه یونگ، به دومین کره‌ای تاریخ تبدیل شود که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی قهرمان آسیا شده است.

خبر بد برای پوهانگ استیلرز غیبت ۲ بازیکن تاثیرگذار این تیم است. سونگ مو لی که در مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی برای پوهانگ گلزنی کرده بود، به دلیل نگذراندن ساعات لازم در خدمت سربازی نمی‌تواند از کشور کره جنوبی خارج شود و به همین دلیل در بازی با الهلال غایب است. هیون مو کانگ، سنگربان این تیم نیز به دلیل مصدومیت فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده است.

در طرف مقابل مصدومان الهلال آماده بازی شده‌اند. مصدومیت یاسر الشهرانی، جانگ هیون سوی کره‌ای و قبل از آن‌ها موسی مارگا پیش از فینال آسیا برطرف شده است تا دست ژاردیم برای این دیدار باز باشد.

تیم الهلال پس از این که به عنوان تیم دوم بعد از استقلال تاجیکستان از گروه A به مرحله حذفی صعود کرد، به مصاف استقلال ایران رفت و با نتیجه ۲ بر صفر با گل‌های گومیس و سالم الدوساری نماینده کشورمان را حذف کرد. سپس الهلال در مرحله یک چهارم نهایی دیگر نماینده ایران یعنی پرسپولیس را با ۳ گل شکست داد. نماینده عربستان در مرحله نیمه نهایی نیز از سد النصر گذشت تا به فینال آسیا صعود کند.

در طرف مقابل پوهانگ استیلرز پس از این که در گروه خود بعد از ناگویا گرامپوس دوم شد، ابتدا سرزو اوساکای ژاپن را شکست داد و سپس با ۳ گل از سد ناگویا گرامپوس گذشت تا انتقام مرحله گروهی را از این تیم ژاپنی بگیرد. کار پوهانگ استیلرز در مرحله نیمه نهایی سخت بود و این تیم تا یک قدمی حذف هم پیش رفت، اما در نهایت در ضربات پنالتی مقابل اولسان هیوندای به برتری رسید.

فینال لیگ قهرمانان آسیا در استادیوم ۶۷ هزار نفری ملک فهد شهر ریاض برگزار می‌شود. باشگاه الهلال بلیت‌های این دیدار را برای فروش در دسترس هواداران قرار داد که تمامی ظرفیت استادیوم ظرف چند دقیقه به فروش رفت. مدیران باشگاه الهلال برای فروش بلیت‌های این دیدار، اولویت را در اختیار هوادارانی قرار دادند که در آخرین دیدار این تیم در لیگ عربستان مقابل ضمک موفق به خرید بلیت شده بودند. این راهکار سعودی‌ها برای جلوگیری از فروش بلیت‌ها در بازار سیاه بود. با این وجود، برخی از بلیت‌های دیدار فینال در بازار سیاه به فروش گذاشته شدند.

عادل الحسینان، کارشناس سرمایه گذاری ورزشی به پیش بینی درآمد الهلال در صورت قهرمانی در آسیا با شکست پوهانگ استیلرز پرداخت. طبق پیش بینی این کارشناس اقتصادی سعودی، باشگاه الهلال در صورت برد در بازی مقابل پوهانگ استیلرز مبلغ ۳۵ میلیون ریال سعودی (۲۸۷ میلیارد تومان) درآمد کسب می‌کند. طبق گفته عادل الحسینان ۸ میلیون ریال بابت بلیت فروشی و  ۸ و نیم میلیون ریال برای فروش پیراهن‌های خاص فینال آسیا درآمد نصیب الهلال می‌شود. این تیم ۱۵ میلیون ریال نیز در صورت قهرمانی در آسیا از AFC دریافت می‌کند. این مبلغ برای الهلال با تمام پاداش‌ها به ۳۵ میلیون ریال سعودی خواهد رسید.

پوهانگ علی‌رغم حضور دیرهنگام در لیگ کره، یکی از قوی ترین باشگاه های آسیا به حساب می‌آید و صعودش به فینال آسیا نیز تاییدی بر آن است؛ اما کارش مقابل تیمی که در خانه بازی می‌کند آسان نخواهد بود. کیم کی دونگ، سرمربی تیم کره ای با تایید این که تیمش تحت تاثیر جوی که به نفع میزبان است، قرار نخواهد گرفت، گفت: "با افتخار پیراهن باشگاه را بر تن خواهیم کرد. ما و هوادارانمان از بازی فینال لذت خواهیم برد. ما توانسته ایم برای رسیدن به فینال بر برخی چالش‌های سخت غلبه کنیم و می‌خواهیم قهرمان شویم."

کد خبر: 36026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =