جدال پرسپولیس و صنعت نفت در شب سخت استقلال

هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با برگزاری ۸ مسابقه پیگیری خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به هفته ششم خود رسید. هفته‌ای که در آن همه مسابقات در یک روز برگزار خواهد شد  و ۱۶ تیم حاضر در  مسابقات لیگ برتر روز چهارشنبه به مصاف هم خواهند رفت. 

تیم استقلال تهران که در حال حاضر در رده دوم جدول رده بندی مسابقات قرار دارد در هفته ششم جدالی سخت با تیم گل گهر سیرجان خواهد داشت. تیمی که یک مربی استقلالی به نام امیر قلعه‌نویی را رو ی نیمکت خود دارد. تیم گل گهر اگرچه دو پله پایین‌تر از استقلال رده دومی است اما فقط 2 امتیاز با آبی پوشان فاصله دارد. بنابراین این تیم  فرصت صدرنشینی در این هفته را به دو شرط دارد اول اینکه بتوانند استقلال را شکست بدهد و دوم اینکه آلومینیوم مقابل هوادار به پیروزی نرسد.

فرهاد مجیدی باید با امیر قلعه نویی سکونشین رقابت تاکتیکی داشته باشد. سرمربی گل گهر همچنان محروم از حضور روی نیمکت است. مهاجمان خارجی استقلال هنوز به اندازه هیاهویی که به راه انداختند در میدان مسابقه ارزش هایشان را نشان نداده اند. هواداران استقلال به هیچ عنوان دوست ندارند تیم شان روی نوار مساوی  گام بردارد. گل گهر هم سه مساوی پیاپی ثبت کرده و ادامه این روند اصلا مورد نظر کادرفنی، بازیکنان و حتی مدیریت باشگاه نیست. باید دید نوار تساوی های دو تیم قطع می شود یا بازهم هر دو تیم امتیاز از دست خواهند داد. برنده این مسابقه می تواند در پایان هفته صدرنشین لیگ شود.

هر ۲ تیم نشان داده اند که در لیگ بیست و یکم مدعی قهرمانی هستند و به راحتی مقابل هیچ حریفی تن به شکست نمی‌دهند.امیر قلعه نویی که هفته گذشته در آبادان مقابل صنعت نفت و منصوریان به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسید، امیدوار است این بار بتواند دیگر شاگرد سابق خود در استقلال یعنی فرهاد مجیدی را شکست دهد. تیم گل گهر با ۹ امتیاز در رتبه پنجم لیگ حضور دارد و پیروزی مقابل استقلال برای سیرجانی‌ها بسیار مهم است.در طرف دیگر این مسابقه استقلالی قرار دارد که مانند رقیب سیرجانی خود در لیگ برتر، باختی را تجربه نکرده و خلاف سال‌های گذشته از ابتدای لیگ مقتدر ظاهر شده است.تیم مجیدی در ۲ مسابقه قبلی خود ۲ تساوی کسب کرده و مجیدی امیدوار است بتواند علاوه بر بازگشت به مسیر پیروزی، بار دیگر با پیروزی بر قلعه نویی عملکرد درخشان خود را مقابل استاد پیشین ادامه دهد.

در دیگر بازی حساس این هفته پرسپولیس تهران در شرایطی به مصاف تیم صنعت نفت آبادان می‌رود که در ۳ هفته گذشته در کسب پیروزی ناموفق بوده است و حالا گل محمدی برای حضور در جمع مدعیان و راضی کردن هواداران ناراحت پرسپولیس چاره‌ای جز پیروزی در این بازی خانگی ندارد. پرسپولیس که اکنون با ۸ امتیاز در جایگاه هفتم جدول قرار دارد، اگر چه در این سال‌ها مقابل آبادانی‌ها نتایج قابل قبولی را کسب کرده است، اما به نظر می‌رسد مقابل منصوریان کمی شرایط متفاوت باشد.علیرضا منصوریان که بارها نشان داده نتیجه گرفتن مقابل پرسپولیس را به خوبی یاد گرفته، امیدوار است که با پیروزی در تهران علاوه بر کسب دومین ۳ امتیاز خود در لیگ بیست و یکم، کمی در جدول لیگ برتر شرایط تیم خود را نیز بهتر کند.آبادانی‌ها با ۴ امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول لیگ برتر قرار دارند.

**برنامه کامل هفته ششم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

چهارشنبه ۳ آذرماه ۱۴۰۰
فجر سپاسی – سپاهان ساعت ۱۵

تراکتور – پدیده مشهد ​ساعت ۱۵

 نساجی مازندران – پیکان ساعت ۱۵

هوادار – آلومینیوم اراک ساعت ۱۵

گل گهر سیرجان – استقلال ساعت ۱۶

نفت مسجد سلیمان – مس رفسنجان ساعت ۱۷

ذوب آهن – فولاد خوزستان ساعت ۱۷

پرسپولیس – صنعت نفت آبادان ساعت ۱۸
 

کد خبر: 35996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =