اظهارات وزیر ورزش در مراسم هفته بسیج

وزیر ورزش و جوانان در مراسم گرامیداشت هفته بسیج گفت: ورزش و بسیج ویژگی‌های مشترکی دارند که مهمترین آن جوان‌باوری و جوان‌یاوری است که می‌تواند با کمک آنها بر مشکلات مختلف غلبه کرد.

به گزارش آتیه آنلاین، مراسم گرامیداشت هفته بسیج امروز (سه‌شنبه) با حضور «سیدحمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان، «سیدمحمدشروین اسبقیان» فرمانده بسیج وزارت ورزش، «مهدی میرجلیلی» رییس سازمان  بسیج ورزشکاران، «اسماعیل میراحمدی» رییس حوزه وزارت و شماری از اعضای بسیج ورزشکاران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدمحمدشروین اسبقیان فرمانده بسیج وزارت با گرامیداشت هفته بسیج، گزارش کاملی از فعالیت‌های مرکز مقاومت بسیج وزارت ورزش را ارائه کرد.

مهدی میرجلیلی دیگر سخنران این مراسم بود. وی اظهار داشت: بسیجی در کلام امام (ره) و مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف تکلیفی دارد که بدون هیچ چشمداشتی برای اعتلای نظام و کشور کار می‌کند و امروز نیز این تفکر در ورزش ایران رواج پیدا کرده است. این تفکر در ۲ بخش ورزشی و فرهنگی انجام شده است.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم با نکوداشت یاد شهدای ورزشکار و بسیجیان اظهار داشت: جوان باوری و جوان یاوری از جمله ویژگی‌های ورزش و بسیج است و با این روحیه می‌شود بر مشکلات غلبه کرد. اکنون با تکیه بر این باور است که هنوز می‌توانیم در هوای مقدس ایران اسلامی نفس بکشیم و این نتیجه فداکاری جوانان بسیجی در گذشته  و حال است.

سجادی در ادامه صحبت خود به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده مقام معطم رهبری بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است. لذا برای غلبه بر مشکلات هم در بخش ورزش و هم در بخش جوانان به دنبال تقویت این تفکر هستیم و همکاران نیز دارای این روحیه هستند.

وی با انتقاد برخی از رویه‌های رفتاری در ورزش گفت: پیراهن تیم ملی در هر رشته‌ای باید افتخار باشد و این مصداق روحیه بسیجی است و نباید فدای مادیات شود. احترام به عِرق ملی یکی از تکالیفی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سجادی این را هم گفت: در جهت پاسداشت فرهنگ ایرانی باید اماکن، مزین به نام‌های زیبا باشند و در این بین اسما متبرکه و نام شهدا رواج داده شده باشد. همچنین نخبگان باید در بسیج باشند و جذب شوند و این باید همراه با انگیزه باشد زیرا اکنون نیاز به بسیج بیش از گذشته است.

وی ادامه داد: برای گسترش بسیج باید فکر، اعتقاد و عمل همزمان باشد و در نهادهای ورزشی به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در کنار رویدادهای ورزشی باید فرهنگ سازی لازم انجام شود.  این کار از نظر کمی و کیفی باید انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تلاش‌ها برای غلبه بر مشکلات گفت: فرهنگ‌سازی باید با تقویت رفتار سازمانی باشد و در این زمینه بسیج می‌تواند کمک حال باشد.

وی در پایان تصریح کرد: ایران می‌تواند میزبان بزرگترین رویدادهای ورزشی باشد و باید بررسی کنیم که بسیج در این زمینه چه کمکی می‌تواند بکند. باید از ظرفیت عظیم بسیج در تمام زمینه‌ها استفاده شود تا مشکلات با همان کلید طلایی بسیج حل شود.

در پایان این مراسم از  بسیجیان وزارت ورزش و جوانان تقدیر به عمل آمد و در ادامه لوح تقدیر سازمان بسیج ورزش و کارت عضویت فعال در بسیج به وزیر ورزش و جوانان اهدا شد.

کد خبر: 35989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =