ادامه اکران سینماها با ۱۰۰درصد ظرفیت

محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی بیان کرد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته محدودیت‌های کرونایی سینماها تا پایان همین هفته برطرف می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، این روزها واکسیناسیون گسترده اغلب رویدادها مانند مدارس و دانشگاه ها را در مسیر بازگشت به دوران قبل از کووید ۱۹ قرار داده است، همین موضوع باعث شد تا بسیاری از سینماداران برای جبران روزهای رکود این صنعت خواهان استفاده از تمام ظرفیت سالن های خود باشند. چندی پیش سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی «آزادی» و عضو شورای صنفی اکران در گفتگو با مهر درباره استمرار محدودیت ۵۰ درصدی فروش بلیت برای سالن‌های سینمایی همزمان با برداشتن این محدودیت از ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و هواپیما، گفت: از ابتدای پاندمی کرونا تا امروز، تنها جایی که در کشور تحت فشار بوده و به‌صورت صددرصدی تمامی پروتکل‌ها را رعایت کرده است، سینماها بوده‌اند. اگر سرجمع بخواهیم حساب کنیم، باید ببینیم چند درصد مردم حتی در نبود ویروس کرونا، با سینما و یا تالارهای پذیرایی سروکار داشته‌اند و چند درصد از مردم سوار مترو و بی‌آرتی و هواپیما می‌شوند؟ وی در ادامه تأکید کرد: توقع ما این بود که لااقل در دولت جدید این رویکرد یک بام و دو هوا رها شود. مخاطبان سینما همه واکسن زده‌اند و با یک فراغ بالی می‌خواهند به سینما بیایند، بعد از مدت‌ها هم چند فیلم جدید راهی پرده شده‌اند، چرا در این شرایط باید ظرفیت سالن‌های سینمایی همچنان ۵۰ درصد باقی بماند؟ آن هم در شرایطی که هواپیما و قطار می‌توانند با ظرفیت ۱۰۰ درصدی فروش بلیت داشته باشند؟ نوروزی افزود: چرا ما تصمیماتی می‌گیریم که خودمان را در افکار عمومی مضحکه کنیم؟ آیا مخاطبی که واکسن زده و به ایمنی رسیده است، وقتی به سینما می‌آید، خنده‌اش نمی‌گیرد که می‌بیند در سالنی با سقف ۹ متری و دارای تهویه، فاصله‌گذاری الزامی است! بالای ۹۹ درصد مخاطبان ما طی این ایام هر دو دوز واکسن خود را زده بودند و عده خیلی کمی هم بودند که تک دوز را زده بودند. همه به نوعی واکسینه شده‌اند. ما هواپیما، بی‌آرتی و متروی بدون تهویه مناسب را رها کرده‌ایم و این محدودیت را به نهادهای فرهنگی تحمیل می‌کنیم! واقعاً چرا؟این سینمادار در ادامه گفت: من مطلع هستم که مسئولان سازمان سینمایی در این زمینه پیگیری کرده‌اند و از مسئولان مرتبط سوال کرده‌اند که چرا این شرایط همچنان برقرار است اما هیچ جوابی نگرفته‌اند. این ظلم به فرهنگ و هنر این کشور است. طی یکسال و نیم گذشته، سینما به‌واقع تحت فشار بوده و بسیاری از زیرساخت‌های آن نابود شده است.

این پیگیری ها ادامه داشت تا اینکه روز گذشته محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی خبرداد که محدودیت‌های کرونایی سینماها تا پایان همین هفته برطرف می‌شود. وی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته و نشست‌هایی که با مسوولان ذی‌ربط داشته‌ایم، تا پایان همین هفته محدودیت‌ها برطرف شود؛ به‌ویژه که هواپیماها و اتوبوس‌ها در حالی مجاز به فعالیت با ظرفیت صد درصدی شده‌اند که رعایت پروتکل‌ها در آنها نسبت به سینما دشوارتر است. از سوی دیگر حضور در سالن‌های سینما اختیاری است، برخلاف وسایل نقلیه عمومی که افراد به اجبار از آنها استفاده می‌کنند. فرجی در ادامه گفت: در فرآیند فروش بلیت سینماها، امکان بررسی کارت واکسن افراد هم وجود دارد و می‌توانیم در مسیر افزایش میزان استقبال از فیلم‌ها این تمهیدات را هم افزایش دهیم.

در همین زمینه قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز درباره لغو محدودیت استفاده ظرفیت سالن‌های تئاتر توضیح داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال رایزنی با وزارت بهداشت است و گفت‌وگوهایی درباره لغو محدودیت استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌های تئاتر و سینما انجام شده، ولی هنوز تصمیمی قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است. وی تاکید کرد: نظر تخصصی ما این است که با شرایط فعلی و همچنین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تئاتر می‌تواند از ظرفیت ۱۰۰درصدی سالن‌های اجرا استفاده کند؛ ولی تابع قانون و تصمیم وزارت بهداشت در این خصوص هستیم.

کد خبر: 35933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =