انجام روزانه ۷۵ عمل جراحی در بخش ارولوژی

رئیس بیمارستان پزشکی، آموزشی و درمانی شهید دکتر لبافی‌نژاد، تعداد اعمال جراحی ارولوژی را در این مرکز درمانی، روزانه بین ۷۰ تا ۷۵ عمل برشمرد که این میزان عمل جراحی بسیار قابل توجه است و نیز در هفته بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ بیمار در کلینیک ارولوژی لبافی‌نژاد ویزیت می‌شوند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دکتر محمدحسین سلطانی، با بیان اینکه این مرکز تنها بیمارستان تأمین‌اجتماعی آموزشی کشور است، افزود: تمامی ‌پرسنل این بیمارستان، استخدام سازمان هستند؛ اما اساتید و پزشکان، عضو هیأت علمی‌دانشگاه شهید بهشتی هستند و بیشترین میزان استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی از گروه‌های مختلف در لبافی‌نژاد خدمت‌رسانی می‌کنند.

اساتید برجسته بیمارستان

وی با اشاره به موقعیت ویژه بیمارستان لبافی‌نژاد در خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: همچنین اساتید فعال در این مرکز، از شخصیت‌های بنام حوزه پزشکی به شمار می‌روند؛ وزیر بهداشت، مشاور عالی وزیر بهداشت، رئیس دانشگاه آزاد، مسئول کمیته کرونای کشور، معاون مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی، همه از میان اساتید بیمارستان لبافی‌نژاد انتخاب شده‌اند که این افراد در فعالیت‌های اجرایی دانشگاهی و وزارتخانه فعالیت دارند.

اعمال جراحی در لبافی‌نژاد

عضو هیأت ‌علمی ‌دانشگاه شهید بهشتی، انجام عمل‌های جراحی در این بیمارستان را در دو گروه اطفال و بزرگسالان برشمرد و گفت: اعمال جراحی اطفال کاملاً با جراحی بزرگسالان متفاوت است و نیاز به دانش و تبحر خاص خود را دارد. در این مرکز تمام اعمال جراحی ارولوژی، پیوند کلیه، اعمال آندوسکوپی و لاراسکوپی، جراحی‌های ترمیمی، سنگ کلیه و بیماری‌های مادرزادی اطفال انجام می‌شود و شاید تنها مرکز درمانی در ایران است که خدمات تخصصی ارولوژی را به کودکان ارائه می‌کند.

سلطانی تصریح کرد: در مجموع خدمات ارولوژی بیمارستان لبافی‌نژاد با دارا بودن حدود ۲۲۰ تخت بستری، شامل آی. سی. یو، ارولوژی، بخش ۱۸ تخت ارولوژی اطفال و زنان، بخش ۲۸ تختخوابی ارولوژی مردان، آی. سی. یو جراحی پنج تختخوابی و بخش پیوند ۲۴ تختخوابی است.

آمار پذیرش بیماران

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بخش ارولوژی، ۹ استاد هیأت علمی، ۲۵ دستیار و ۱۵ فوق‌تخصص مشغول به فعالیت هستند، افزود: از شنبه تا پنجشنبه در شیفت‌های صبح و بعدازظهر، کلینیک فعال است و در هفته بین ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار در کلینیک ارولوژی ویزیت می‌شوند. همچنین به طور متوسط ۷۰ تا ۷۵ عمل جراحی ارولوژی به طور روزانه در این مرکز انجام می‌شود.

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی لبافی‌نژاد، اظهار کرد: این میزان عمل جراحی قابل توجه است و در بین بیمارستان‌های دانشگاه شهید بهشتی، بیمارستان لبافی‌نژاد رتبه اول را به دلیل انجام طیف جراحی‌های متنوع دارا است. در این مرکز هفت اتاق عمل ارولوژی و هفت اتاق عمل چشم وجود دارد که از شنبه تا پنجشنبه خدمات جراحی ارائه می‌شود.

کد خبر: 35752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =