بیمه‌شدگان زن خانه‌دار در آیینه آمار

بر اساس آخرین آمارها، تعداد بیمه شدگان زن خانه دار سازمان تامین اجتماعی در شهریور ماه سال جاری به ۳۷۵ هزار و ۳۷۴ نفر رسیده است.

به گزارش آتیه آنلاین، مدیریت آمار، اطلاعات و محاسبات سازمان تامین اجتماعی، آمار بیمه شدگان زن خانه دار این سازمان در شش ماهه اول ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در نیمه اول سال جاری، تعداد ۸۵ هزار و ۵۹۴ قرارداد بیمه شدگان زن خانه دار به شکل غیرحضوری منعقد شده است.

آمار مذکور گویای این است که بیشترین تعداد قراردادهای منعقده غیرحضوری بیمه زنان خانه دار در ادارات کل، متعلق به استان اصفهان با بیش از ۹ هزار پرونده است و بعد از آن ادارات کل غرب تهران بزرگ، مازندران و شرق تهران بزرگ قرار دارند.

همچنین این آمار نشان می دهد در حالی که در سال ۹۴ تعداد بیمه شدگان زن خانه دار ۷۸ هزار و ۵۳۹ نفر بوده، تعداد این افراد در شهریور ماه سال جاری به ۳۷۵ هزار و ۳۷۴ نفر رسیده است.

گفتنی است امکان درخواست غیرحضوری بیمه زنان خانه دار در سازمان تامین اجتماعی فراهم است. مشمولان این قانون تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله هستند و در خصوص افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن مورد نظر اضافه می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های خاص بیمه زنان خانه‌دار امکان انتخاب نرخ پرداخت حق‌بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه است و نرخ پرداخت حق‌بیمه زنان خانه‌دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی ۱۲ درصد؛ بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) ۱۴ درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی ۱۸ درصد است.

متقاضیان می توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

بیمه‌شدگان زن خانه‌دار در آیینه آمار

کد خبر: 35441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =