بررسی مسیر ایران در رسیدن به جام‌جهانی

تیم ملی فوتبال ایران با نتایجی که در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بدست آورده، در آستانه صعود به این رقابت‌ها قرار گرفته اما هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران دو دیدار اخیر خود مقابل لبنان و سوریه را با پیروزی پشت سر گذاشت و مسیر صعود خود به جام جهانی را بسیار هموار کرد. حالا می‌خواهیم نگاهی به مسیرهای صعود تیم ملی به قطر را پیدا کنیم. 

ملی‌پوشان در حال حاضر با پنج برد و یک تساوی ۱۶ امتیازی شده و در صدر جدول گروه A قرار دارند. کره جنوبی با ۱۴ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ایران است. امارات با ۶ امتیاز، لبنان با پنج، عراق با چهار و سوریه با ۲ امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم تا ششم جدول این گروه قرار گرفته‌اند. 

شاگردان «دراگان اسکوچیچ» چهار بازی دیگر در انتخابی جام جهانی پیش رو دارند. آن‌ها باید در روزهای هفتم و دوازدهم بهمن‌ماه باید در تهران، از عراق و امارات میزبانی کند. تیم ایران در دو دیدار پایانی خود نیز در روز چهارم فروردین‌ماه میهمان کره جنوبی است و در دیدار پایانی‌اش باید در روز نهم فروردین‌ میزبان لبنان باشد. 

ایران در صورت پیروزی برابر عراق در دیدار بعدی خود بدون توجه به دیگر نتایج، به جام جهانی قطر صعود خواهد کرد.

ملی‌پوشان ایران اگر برابر عراق به تساوی برسند و دیدارهای تیم‌های امارات و لبنان نیز برابر حریفان با تساوی یا شکست همراه شود، تیم ایران راهی قطر خواهد شد.

صعود ایران در صورت شکست برابر عراق به تاخیر می‌افتد. نکته جالب در این گروه این است که اگر تیم ایران در همه بازی‌های خود شکست بخورد و تیم کره همه بازی‌ها را با پیروزی پشت‌ سر بگذارد، بازهم تیم ایران به جام جهانی صعود خواهد کرد.

کد خبر: 35413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =