خدمات درمانی ما، سرآمد در دنیا است

سازمان تأمین‌اجتماعی با برخورداری از 80 مرکز بستری، خدمات ارزنده‌ای را به بیماران تأمین‌اجتماعی ارائه می‌دهد. بسیاری از مراکز درمانی با ارائه خدمات تخصصی، جایگاه منحصری را در بین نظام سلامت دارا هستند؛ بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهید دکتر لبافی‌نژاد از جمله مراکز تخصصی است که با اقبال توجه بسیاری از بیماران در زمینه ارولوژی، پیوند کلیه و چشم، مواجه است.

به گزارش آتیه‌آنلاین، ارائه عمل‌های جراحی پیشرفته، فعالیت اساتید بنام پزشکی و نیز برخورداری از تجهیزات و امکانات مجهز درمانی از عواملی است که بیماران از سراسر کشور، اعم از تأمین‌اجتماعی و سایر گروه‌ها از خدمات این مرکز درمانی استقبال کنند.

رئیس بیمارستان پزشکی، آموزشی و درمانی شهید دکتر لبافی‌نژاد، این مرکز درمانی را از نوع تخصصی معرفی کرد که قطب درمان ارولوژی، بیماری‌های کلیه و چشم به شمار می‌رود و در زمینه پیوند کلیه، یکی از 10 مرکز برتر، نه‌تنها در خاورمیانه بلکه در دنیا به محسوب می‌شود و در زمینه اعمال جراحی لاپاراسکوپی نیز از نظر کیفیت، پیشرفته‌ترین اعمال جراحی انجام شده و از نظر کمیت، با توجه به انجام روزانه 70 تا 75 عمل جراحی، جزو مراکز سرآمد به شمار می‌شود.

دکتر محمدحسین سلطانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی دارای چهار بخش اصلی است، توضیح داد: «یکی بخش عفونی است که از بخش‌های بسیار مطرح در کشور است، بخش داخلی که یک بخش فوق‌تخصصی نفرولوژی و ریه به شمار می‌رود. در این بخش بیماری‌های داخلی کلیه، نارسایی کلیه، بیماری‌های بافتی کلیه رسیدگی و درمان می‌شوند و نیز برخی از بیمارانی که پیوند کلیه انجام داده‌اند، در این بخش تحت نظر قرار می‌گیرند. این بخش نیز از نظر کیفیت درمان بسیار پیشرو بوده و سالیان سال است که دستیاران تخصصی و فوق‌تخصصی در این مرکز تربیت می‌شوند و مجموعه بسیار کاملی از خدمات را دربر دارد.»

وی افزود: «بخش سوم، ارولوژی است که قطب درمان بیماری‌های اورولوژی در کشور محسوب شده و به عنوان یک مرکز ریفرال، بیماران دچار مشکلات ارولوژی از سراسر کشور به اینجا ارجاع داده می‌شوند. بیش از 5 هزار پیوند کلیه در این بخش انجام شده است و یکی از 10 مرکز برتر دنیا نه تنها در خاورمیانه بلکه در دنیا در زمینه پیوند کلیه به شمار می‌رود. این بخش برترین مرکز جراحی‌های لاپاراسکوپی و ارولوژی در خاورمیانه است و بیشترین میزان و پیشرفته‌ترین اعمال لاپاراسکوپی در زمینه ارولوژی در این مرکز انجام می‌شود.»

متخصص ارولوژی و فلوشیپ اندویورولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: «بخش چشم نیز سال‌های سال مانند بخش ارولوژی سرآمده بوده و قطب چشم کشور در کنار بیمارستان فارابی است. در این مرکز کلینیک‌های متنوعی در زمینه چشم‌پزشکی مانند قرنیه، استرابیسم (انحراف چشم)، رتین (لیزر شبکیه)، اکولوپلاستی (درمان مسدود شدن مجاری اشکی)، وجود دارد و سال‌های سال دستیارهای تخصصی و فوق‌تخصصی در این مرکز تربیت شده‌اند و یکی از مراکز بسیار مهم کشور در زمینه بیماران ارجاعی چشمی ‌به شمار می‌رود.»

لبافی‌نژاد مرکز ارجاع بیماران

سلطانی تصریح کرد: «در مجموع می‌توان گفت، بیمارستان لبافی‌نژاد مرکز ارجاع بیماران خاص در زمینه ارولوژی، نفرولوژی، پیوند کلیه و چشم است. بیماران از سراسر کشور به این مرکز مراجعه می‌کنند و منحصرترین اقدامات ارولوژی دنیا در این مرکز انجام می‌شود؛ به گونه‌ای که 15 تکنیک جراحی لاپاراسکوپی و آندوسکوپی که در این بیمارستان انجام می‌شود، در کتاب «کمپبل» که رفرنس جهانی ارولوژی به شمار می‌رود و در آمریکا به چاپ می‌رسد، ثبت شده است.»

خبرنگار: سلاله صدرایی

کد خبر: 35402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =