نبردهای نهایی لیگ برتر کشتی آغاز می‌شود

پرونده لیگ برتر کشتی آزاد ایران در سال ۱۴۰۰ اواسط آذرماه با برگزاری دیدارهای نهایی در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران بسته خواهد شد.

به گزارش آتیه آنلاین،  پیکارهای لیگ برتر کشتی آزاد امسال در حالی روز ۱۸ آذرماه با برگزاری دیدارهای نیمه نهایی و نهایی به میزبانی تهران به پایان می‌رسد که چهار تیم سهند ارس، صنایع مازندران، دانشگاه آزاد اسلامی و فولادین ذوب آمل به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. طبق برنامه مسابقات، دو تیم سهند ارس و فولادین ذوب آمل به مصاف هم می‌روند و تیم‌های صنایع مازندران و دانشگاه آزاد نیز در مقابل هم قرار خواهند گرفت تا فینالیست‌های این دوره از پیکارهای لیگ برتر مشخص شوند.

تیم سهند ارس در حالی با سرمربیگری علیرضا رضایی نایب‌قهرمان المپیک پای به میدان گذاشت که رضایی با توجه به سابقه مربیگری در دورهای قبل در دانشگاه آزاد، امسال هم تیم خوبی را جمع کرد. گاژیف روسی در وزن ۶۵ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم، علیرضا کریمی در ۹۲ کیلوگرم، امین طاهری در ۱۲۵ کیلوگرم از جمله نفرات عنوان دار این تیم در نیمه نهایی هستند.

تیم صنایع مازندران هم از ابتدای لیگ به عنوان مدعی وارد گود شد و با سرمربیگری رضا یزدانی دارنده دو مدال طلا قهرمانی جهان توانست به نیمه نهایی برسد. البته این تیم در دور رفت با امتیاز فنی مقابل ستارگان ساری غافلگیر شد و شکست خورد اما در دور برگشت توانست با پیروزی ۷ بر ۳ برابر ستارگان به برتری برسد و راهی نیمه‌نهایی شود. رحمان عموزاد در ۶۱ کیلوگرم، ماگومد رسول قاضی ماگمدوف در ۷۰ کیلوگرم، کامران قاسم پور در ۸۶ کیلوگرم از جمله کشتی گیران نامدار این تیم محسوب می‌شوند.البته گفته می‌شود چند کشتی گیر نامدار ایرانی و خارجی هم در لیست خرید این تیم برای حضور مرحله نیمه نهایی هستند.

تیم فولادین ذوب آمل نیز دیگر مدعی پرمهره لیگ برتر امسال است که توانست در دور مقدماتی بدون دردسر راهی نیمه‌نهایی شود تا در این مرحله مقابل سهند ارس قرار بگیرد. علی قلی زادگان در ۵۷، رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، محمدصادق فیروزپور در ۷۴ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم از آزادکاران مدعی و عنوان دار این تیم هستند. ضمن اینکه این تیم در نظر دارد از کشتی گیر خارجی هم در نیمه نهایی استفاده کند.

در این میان تیم دانشگاه آزاد با وجود برتری بر تیم‌های شهید صدرزاده، فرم دمای اراک و جوانان البرز و صعود به نیمه نهایی، چندان پرمهره و پُر ستاره نیست که و کار بسیار سختی برای رسیدن به فینال پیش رو دارد. تیم دانشگاه آزاد که امسال هیچ مدعی نامدار و ملی‌پوشی را در ترکیب ندارد، باید روز ۱۸ آذرماه در برابر تیمی قرار گیرد که تا دندان مسلح است و قصد دارد با اقتدار راهی فینال شود.

طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ کشتی قرار است مراسم وزن کشی دیدارهای نیمه نهایی روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه برگزار شود. سپس دیدار اول نیمه نهایی صبح روز پنجشنبه بین تیم‌های سهند ارس و فولادین ذوب آمل و دیدار دوم نیز بین تیم‌های صنایع مازندران و دانشگاه آزاد برگزار می‌شود که تیم‌های بازنده عصر همین روز در مصاف رده بندی و تیم‌های برنده در دیدار فینال به مصاف هم خواهند رفت.

کد خبر: 35383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =