فلسفه مبهم اسکوچیچ در دعوت از ترابی به تیم ملی

اسکوچیچ کماکان به دعوت از ترابی اصرار دارد و این در حالی است که این بازیکن در ترکیب تیم ملی استفاده نمی‌شود و در بازی آخر حتی در لیست نفرات هم نبود.

مهدی ترابی در بازی پرسپولیس مقابل الهلال نمایش ضعیفی ارائه کرد چراکه مثل دفعات قبل وقتی به تیم ملی دعوت شده و بازی نکرده بود شرایط فنی خوبی نداشت. این وضعیت در بازی‌های ابتدایی لیگ برتر هم به‌وضوح مشخص بود و غیر از نیمه دوم بازی با فولاد نمایش خوبی از ترابی ندیدیم. این‌بار البته شرایط فنی ترابی به‌حدی تغییر کرده و ضعیف شده بود که بسیاری از اهالی فوتبال و پیشکسوتان پرسپولیس را شگفت‌زده کرد. در واقع همه روی افت فاحش ترابی متفق‌القول بودند اما هیچ‌کس درباره ریشه این مشکل به‌صراحت صحبتی نکرد.

اینکه ترابی هربار بعد از اردوی تیم ملی بشدت افت می‌کند چیز تازه‌ای نیست و مربیان پرسپولیس هم غیرمستقیم در مصاحبه‌های‌شان روی آن تأکید کرده‌اند اما مشخص نیست چرا وقتی اسکوچیچ اعتقاد چندانی به ستاره افت‌کرده پرسپولیس ندارد اما هربار ترابی به تیم ملی دعوت می‌شود و ناآماده به اردوی پرسپولیس برمی‌گردد.

ترابی از بازی‌های مرحله قبل پیش مقدماتی جام‌جهانی در منامه به تیم ملی برگشت و کلاً ۳۸ دقیقه مقابل هنگ‌کنگ و بحرین بازی کرد اما در ۵ بازی دور رفت مرحله بعد شماره ۱۶ تیم ملی فقط در بازی اول مقابل سوریه آن هم از دقیقه ۷۳ به میدان رفت و در چهار دیدار دیگر هرگز استفاده نشد. در واقع حالا که به اولین بازی دور برگشت و مصاف مقابل سوریه رسیده‌ایم ترابی از بازی قبل تا بعد با این تیم ذخیره بوده است. بازی رفت با سوریه در تاریخ ۱۱ شهریور برگزار شد و بعد از آن ترابی را در ترکیب تیم ملی ندیده‌ایم.

عجیب اینکه ترابی در بازی اخیر با لبنان در صیدا اصلاً در لیست ۲۲ نفره تیم ملی نبود. در این بازی ترابی همراه با نفراتی مثل پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، امید نورافکن، سروش رفیعی و یاسین سلمانی از فهرست نهایی خط خوردند و حتی روی نیمکت هم حضور نداشتند. درست است که ترابی در سه بازی مقابل عراق، امارات و کره جنوبی به میدان نرفته بود اما حداقل نامش در لیست قرار می‌گرفت اما در لبنان برای اولین‌بار به لیست تیم ملی هم نرسید.

هرچند روی سکو نشستن ترابی با نیمکت‌نشینی و بازی نکردنش فرقی نمی‌کند و او در شرایط بازی قرار نخواهد گرفت اما سؤال اینجاست که چرا اصلاً این بازیکن به تیم ملی دعوت می‌شود؟ اگر اسکوچیچ اعتقادی به ترابی ندارد می‌تواند او را دعوت نکند. در این صورت ترابی در اردوی پرسپولیس می‌ماند و در تمرینات شلاق می‌خورد تا بلکه از این رخوت و شرایطی که دارد خارج شود اما وقتی در اردوی تیم ملی حضور دارد نه تمرین سنگین و پرفشار انجام می‌دهد نه در شرایط مسابقه قرار می‌گیرد و باز هم این پرسپولیس و خود ترابی هستند که ضرر می‌کنند. البته این‌بار شایعاتی مبنی بر دعوت نشدن ترابی به تیم ملی به گوش می‌رسید اما او دوباره دعوت شد و این اتفاق برایش افتاد.

یحیی و همکارانش در کادر فنی در صحبت‌های‌شان همیشه به این نکته که بازیکنان ملی‌پوش ناآماده یا مصدوم از اردوی تیم ملی برمی‌گردند اشاره کرده‌اند و این‌بار هم سکونشینی ترابی در لبنان برای‌شان بسیار عجیب و ناراحت‌کننده بود. ترابی در شرایطی مقابل لبنان به لیست تیم ملی نرسید که امیری ستاره تیم ملی بود اما میلاد سرلک هم مثل دیدارهای قبلی به میدان نرفت. حالا هر سه نفر باید از چهارشنبه به تمرین پرسپولیس برگردند و فرصت یک ریکاوری و یک جلسه تمرین سبک را خواهند داشت تا در بازی دشوار با مس رفسنجان حاضر شوند.

کد خبر: 35043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =