ایران - سوریه؛ ملی‌پوشان در حوالی رستگاری

تیم ملی فوتبال ایران فردا به مصاف تیم ملی سوریه خواهد رفت تا گامی دیگر به سوی جام جهانی ۲۰۲۲ بردارد.

به گزارش آتیه آنلاین، پس از پایان  دور رفت مسابقات مقدماتی جام جهانی، از فردا (سه‌شنبه) دور برگشت مسابقات آغاز خواهد شد و تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین مسابقه از دور برگشت مقدماتی جام جهانی به مصاف تیم ملی سوریه می رود.  این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که مسابقه رفت را تیم ملی فوتبال ایران یک بر صفر با گل علیرضا جهانبخش برد بازیکنی که در دیدار فردا شب به  دلیل دو اخطاره بودن غایب بزرگ تیم است. 

تیم ملی فوتبال ایران دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی را با ۱۳ امتیاز و بدون شکست  به پایان رساند و توانست به عنوان تیم صدرنشین به مرحله برگشت قدم بگذارد. بعد از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان در آخرین بازی مرحله رفت، که با پیروزی در دیدار با سوریه در یک قدمی سهمیه جام جهانی قرار خواهد گرفت. تیم ملی در صورت شکست دادن تیم ملی سوریه در این مسابقه ۱۶ امتیازی خواهد شد  و می توان گفت ۸۰ درصد راه صعود را طی می‌کند.

اما نگاهی به تاریخچه رقابت دو تیم ایران و سوریه ، نشان از این دارد که دو تیم ایران و سوریه تاکنون ۲۹ بازی مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند که سهم ایران در این مسابقات ۱۷ پیروزی است. ۱۱ مسابقه دو تیم به تساوی انجامیده و سوریه تنها یک بار موفق به شکست تیم ملی فوتبال کشورمان شده است. این پیروزی در سال ۱۳۵۲ مقابل تیم ملی ایران در ورزشگاه امجدیه تهران رقم خورده است.در ۱۰ جدال اخیر دو تیم، ملی پوشان فوتبال کشورمان در ۶ مسابقه به برتری رسیده‌اند و ۴ بازی دو تیم با تساوی به پایان رسید.

۲ تیم برای هشتمین بار در کشوری بی‌طرف مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد. چهار برد و سه تساوی برای ایران در این مصاف‌ها حاصل شده است. سوریه و ایران برای سومین مرتبه در امان، پایتخت اردن، باید با یکدیگر پیکار داشته باشند. در ۲ بازی قبلی که در مسابقات غرب آسیای ۲۰۱۰ برگزار شد ایران به ۲ پیروزی دست پیدا کرد و باید دید این آمار صد درصدی ادامه خواهد داشت یا خیر.

تیم ملی در این مسابقه اسکوچیچ سرمربی خود را به دلیل اخراج مقابل لبنان روی نیمکت نخواهد داشت. باید دید ترکیب تیم ملی نسبت به بازی با لبنان چه تغییراتی خواهد داشت. سامان قدوس برخلاف انتظارها مقابل لبنان عملکرد قابل قبولی به نمایش نگذاشت و از طرفی غیبت جهانبخش شاید باعث شود که کریم انصاری فر از ابتدا در ترکیب تیم قرار بگیرد.

در این گروه علاوه بر دیدار دو تیم ایران و سوریه که ساعت ۱۹:۳۰ روز سه شنبه برگزار خواهد شد، دو دیدار دیگر نیز انجام می‌شود.

**برنامه هفته نخست از دور برگشت مقدماتی جام جهانی به شرح زیر است:

سوریه - ایران ساعت ۱۹:۳۰

لبنان - امارات ۱۵:۳۰

عراق - کره جنوبی ساعت ۱۸:۳۰

کد خبر: 35007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =