جودوی ایران اسیر جدال‌های داخلی

در شرایطی که جودوی ایران برای رفع مشکلاتش نیازمند آرامش است، به نظر می‌رسد این رشته اسیر جنگ داخلی شده و دچار روند سقوطی شده.

به گزارش آتیه آنلاین، داستان جودوی ایران با فدراسیون جهانی و تعلیق فدراسیون کشورمان هنوز به سرانجام نرسیده است. طبق خبرهایی رسیده، دادگاه حکمیت ورزش باید روز سوم آذر ماه نظر خود را در خصوص شرایط فدراسیون اعلام کند. در این مدت رایزنی‌های زیادی صورت گرفت تا در نهایت رای پرونده به سود ایران صادر شود.

بعد از مدت‌ها انتظار و دفاعیاتی که ایران در پرونده تعلیق از سوی فدراسیون جهانی جودو انجام داد، دادگاه CAS این رای را باطل و پرونده را به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بازگرداند. این موضوع باعث شد تا جودوکاران ایرانی بتوانند بعد از مدت‌ها غیبت در میادین بین المللی، در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند و حتی با توجه به امتیازاتی که محمد محمدی بریمانلو به دست آورد، سهمیه المپیک توکیو را هم کسب کرد.

با تمام این شرایط پرونده بسته نشد و پس از کش و قوس‌های فراوان، جودوی ایران 4 سال تعلیق شد و این حکم تا شهریور ماه 1402 هم ادامه خواهد داشت. این تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی در پی اتفاقاتی که در مسابقات جهانی 2019 ژاپن برای  سعید مولایی رخ داد، صادر شد و شوک بزرگی برای این رشته المپیکی به شمار می‌رود.

کد خبر: 34551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =