ایران - لبنان؛ بازگشت یوزها به ریلِ جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران در آغاز مجدد مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف تیم لبنان می‌رود.

به گزارش آتیه آنلاین، تنور رقابت‌های انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از فردا در منظقه آسیا با آغاز مجدد رقابت‌ها داغ می‌شود و تیم ملی فوتبال کشورمان نیز بار دیگر نبرد خود را برای رسیدن به بلیت قطر و حضور در جام جهانی فوتبال آغاز خواد کرد. 

تیم‌های ملی فوتبال ایران و لبنان طبق برنامه از پیش اعلام شده ساعت ۱۴:۳۰  فردا (روز پنج شنبه) بیستم آبان در ورزشگاه شهر صیدا به مصاف هم خواهند رفت که این دیدار در هفته پنجم بازی‌ها برگزار خواهد شد و آخرین دیدار از دور رفت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به شمار می‌رود.

دیداری که بر اساس اعلام  کنفدراسیون فوتبال آسیا، «عبدالرحمن ابراهیم الجاسم» داور قطری قضاوت دیدار لبنان با تیم ملی کشورمان را برعهده خواهد داشت و همچنین «طالب سالم المری» و «سعود احمد» دو کمک داور قطری این بازی هستند. «سعود علی»، «خمیس محمد» و «عبدالله علی» دیگر داوران این بازی هستند.

درحال حاضر شاگردان دراگان اسکوچیچ کروات در مقدماتی جام جهانی با ۱۰ امتیاز در صدر جدول هستند و شانس اصلی صعود به بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال محسوب می‌شوند.

شاگردان اسکوچیچ در ۴ بازی گذشته خود موفق به کسب ۳ پیروزی و یک تساوی شدند و لبنانی‌ها نیز از ۴ بازی ۵ امتیاز کسب کردند و سوم هستند.

این ۲ تیم تا به حال ۱۰ بار در مسابقات مختلف رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که حاصل آن ۸ برد برای ایران، یک تساوی و یک پیروزی برای لبنان بوده است..

در دیدارهای این ۲ تیم ۲۹ گل رد و بدل شده که ۲۷ گل سهم ملی‌پوشان بوده و لبنانی‌ها فقط ۲ بار موفق به باز کردن دروازه ایران شده‌اند. جواد نکونام با به ثمر رساندن ۷ گل، بهترین گلزن ما مقابل لبنانی‌ها محسوب می‌شود.

تیم‌های لبنان و ایران قرار است برای ششمین بار در خاک لبنان به مصاف یکدیگر بروند. در ۵ مسابقه قبلی ۳ برد برای ملی‌پوشان، یک پیروزی برای لبنان و یک تساوی به دست آمده است. بعد از بیروت حالا شهر صیدا برای اولین بار میزبان بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا خواهد بود.

این ۲ تیم برای دومین بار در راه جام جهانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. پیش از این در دور چهارم و نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، لبنانی‌ها در بازی رفت موفق شدند با تک گل رودا انتر از سد شاگردان کارلوس کی‌روش بگذرند و اولین و آخرین باخت ایران در این دوئل را رقم بزنند. مسابقه برگشت در ورزشگاه آزادی با برد پرگل ایران با نتیجه چهار بر صفر همراه شد. در نهایت هم ایران به عنوان سرگروه به جام جهانی رسید و لبنان هم قعرنشین شد.

ایران بعد از تساوی در اولین بازی با لبنان، در پنج دیدار بعدی به برتری رسید و پس از شکست یک بر صفر نیز ۳ برد متوالی با دست کم چهار گل زده در هر مسابقه برای ما حاصل شد. پیروزی ۵ بر صفر در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ بهترین برد ما مقابل قرمزها بوده است.

این بازی چهارمین رویارویی ۲ تیم در هشتمین ماه سال است. در ۳ بازی قبلی ۲ پیروزی و یک تساوی برای ایران ثبت شده است. ما ۷ گل زده‌ایم و تیم حریف موفق به زدن یک گل شده است.

تیم‌های ملی ایران و لبنان اولین دیدار خود را ۲۳ آبان ۱۳۷۵ در بیروت برگزار کردند. دیداری دوستانه که با تساوی بدون گل خاتمه یافت و پس از آن ۵ دیدار پیاپی ایران موفق شد پیروز شود. در تمام این دیدارها لبنان یک بار هم نتوانست دروازه ایران را باز کند و تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدارهایی یک طرفه، به پیروزی رسید.

همچنین در این مسابقه قرار است سیستم کمک داور ویدئویی استفاده شود. برگزاری بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به سود تیم ملی فوتبال ایران تمام شده است. در بازی با امارات داور وسط رای به اخراج شجاع خلیل زاده داد، اما کمک داور ویدئویی خطاب به داور وسط اعلام کرد مهاجم تیم ملی امارات در موقعیت آفساید صاحب توپ شده است و به همین بهانه داور وسط تصمیم خود را تغییر و توپ را در اختیار ایران قرار داد و شجاع خلیل زاده هم به بازی برگشت.

تیم ملی کشورمان از نظر کیفیت بازیکنان و پتانسیل تیمی قطعا برتر از لبنان است اما نباید دچار غرور و اسیر شگفتی شویم. ملی پوشان باید با تمام تمرکز در میدان حاضر شوند و امیدواریم اطرافیان و مدیران تیم ملی توانسته باشند تیم را از حواشی ایجاد شده دور نگه دارند. قطعا نتیجه مساوی برای تیم ملی کشورمان نتیجه‌ مطلوبی نیست و باید ملی پوشان دور رفت را با 13 امتیاز به پایان برسانند تا خود را برای بازی‌های برگشت آماده کنند. مسابقاتی که از سه‌شنبه آینده و با مسابقه تیم ملی و  سوریه آغاز خواهد شد. همه باید بدانیم که تیم ملی هنوز راه درازی در پیش دارد و نباید کار صعود را تمام شده بدانیم . از جام جهانی 2002 کره و ژاپن خاطره خوشی نداریم جام جهانی که به اندازه یک تساوی با بحرین با آن فاصله داشتیم اما در کمال ناباوری سه گل خوردیم و غایب اولین جام جهانی در قاره آسیا شدیم.

کد خبر: 34518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =