حریف ایران؛ رکورددار بازیکنان دو تابعیتی

در بین بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال لبنان شاهد حضور ۱۰ لژیونر و ۱۲ بازیکن ۲ تابعیتی هستیم.

به گزارش آتیه آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه در چارچوب هفته پنجم دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا باید در شهر صیدا به مصاف تیم ملی لبنان برود.

ایوان هاسیک، سرمربی لبنان برای دیدار با ایران و امارات ۲۵ بازیکن را به اردوی تیمش دعوت کرد. آنها تا به اینجای کار توانسته‌اند با پنج امتیاز در رده سوم گروه نخست قرار بگیرند و معادلات را تا حد زیادی به هم بریزند. در لیست اعلام شده‌ لبنان، نکات جالب توجهی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت:

*در لیست بازیکنان دعوت شده شاهد حضور ۱۵ بازیکن از لیگ لبنان و ۱۰ بازیکن لژیونر هستیم. ۱۵ بازیکن داخلی از دل پنج تیم مختلف بیرون آمده‌اند که سهم تیم آحد با ۶ نفر از بقیه بیشتر است. تیم‌های شباب ساحل لبنان چهار نفر، نجمه لبنان سه نفر، صفا لبنان یک نفر و انصار لبنان یک نفر هم دیگر تیم‌های دارای نماینده هستند. لیگ لبنان هم‌اکنون با حضور ۱۲ تیم در هفته پنجم به سر می‌برد و تیم آحد که نفرات قابل توجهی در تیم ملی این کشور دارد با ۱۳ امتیاز صدرنشین است.

*۱۰ بازیکن لژیونر دعوت شده از کشورهای ژاپن، قطر (۲)، سوئد (۲)، انگلیس (۲)، قبرس، مالزی و اردن هستند. ۲ بازیکن حاضر در تیم‌های ساتن یونایتد و میداستون انگلیس به ترتیب در سطوح سوم و ششم فوتبال انگلیس مشغول به بازی هستند. یک بازیکن در تیم اسکیلستونای سوئد توپ می‌زند که پیش از این علیرضا حقیقی در آن بازی می‌کرد. بازیکن حاضر در تیم الشحانیه قطر نیز با اشکان دژاگه در لیگ دسته دوم قطر همبازی است. ربیع عطایا، بازیکن سابق تیم ذوب‌آهن نیز برای کداح مالزی توپ می‌زند.

در لیست تیم ملی لبنان و از بین ۲۵ بازیکن حاضر در اردو، ۱۲ بازیکن ۲ تابعیتی دیده می‌شوند. بازیکنانی که در کشور دیگری به دنیا آمده‌اند اما حالا برای قرمزها توپ می‌زنند. اسامی این بازیکنان به قرار زیر است:

ژوان عمری متولد آلمان

الکساندر ملکی متولد سوئد

حسین الدر ساحل عاج

نادر مطر ساحل عاج

فلیکس ملکی سوئد

باسل جرادی دانمارک

محمد الدهینی سوئد

ولید شور سیرالئون

هلال الحلوه آلمان

سونی سعد آمریکا

عمر بوگیل آلمان

هادی غندور انگلیس

*هادی غندور، بازیکن تیم میداستون انگلیس که در خط حمله بازی می کند با ۲۱ سال جوان‌ترین مهره تیم محسوب می‌شود و محمد زین طحان به همراه ژوان عمری با ۳۳ سال سن مسن‌ترین نفرات حاضر در اردوی تیم هاسیک هستند. همچنین محمد حیدر ۳۱ ساله با ۷۴ بازی ملی بیشترین حضور در تیم ملی لبنان را در بین نفرات حاضر مال خود کرده است و علی سبع، حسین الدُر و هادی غندور با یک بازی ملی کمترین حضور را داشته‌اند. در ضمن هلال الحلوه، ستاره تیم آحد با ۹ گل زده بهترین گلزن حال حاضر تیم ملی لبنان است.

کد خبر: 34445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =