۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 34393

لزومِ پوشش اخبار ورزش در دنیای ماشینی امروز

پرتو جغتایی؛ حوزه ورزشی و عکاس فرهنگی_ ورزشی
لزومِ پوشش اخبار ورزش در دنیای ماشینی امروز

«ورزش» یکی از محبوب‌ترین حوزه‌های خبری حال حاضر در دنیای رسانه به شمار می‌رود که همواره مخاطبان خاص خود را داشته و دارد. اما لزوم پوشش اخبار ورزشی در دنیای امروز رسانه چیست؟

در دنیای مدرن و ماشینی‌شده‌ امروز، در روزهایی که پشت میز نشینی و زیست ِ کارمندی به جزیی جدایی ناپذیر از شیوه زندگیِ افراد جامعه تبدیل شده است، لزوم «ورزش» به منزله افزایش قدرت فیزیکی و به موازات آن افزایش توان ِ روحی قابل چشم پوشی نیست. اغلب روانشناسان و متخصصان در تایید و تاکید این موضوع اتفاق نظر دارند که «ورزش» همانند یک کالای مصرفیِ واجب باید در سبدِ اعضای یک خانواده باشد.پدیده‌ای که کودک و پیر و جوان نمی‌شناسد و برای بقا در این حجمِ سختی‌های چند بُعدی زیستن امروزی نه فقط پسندیده و جایز که ضروری و واجب است.

شاید کمتر کسی بتواند ادعا کند که در خانواده‌اش -اگر همگی علاقه‌مند و طرفدار ورزش نباشند- حتی یک عضو به پیگیری ورزش و اخبار مربوط به آن مشتاق نیست. اخبار ورزشی همواره در زمره پر بازدیدترین اخباری قرار دارد که هر روزه در سراسر جهان مخابره می‌شود و پیوسته و دائم، مخاطبان خود را داشته و دارد. برای همین سیل عظیم مخاطبانی که ورزش را دوست داشته و راغب به پیگیری اخبار آن هستند، خبرگزاری‌های سراسر جهان، دست کم یک بخش مجزا با عنوان سرویس ورزشی دارند. بخشی که پربازدید و البته بسیار پرخبر است. 

در حوزه‌های مختلف خبری، شاید  رتبه محبوب‌ترین بخش در بین عوام مردم پس از اخبار اقتصادی که مستقیما با زندگی و امرار معاش آن‌ها سر و کار دارد، بتوان به اخبار ورزشی اختصاص داد. ورزش  و رسانه حالا دیگر به مدد انواع و اقسام روزنامه‌های، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، شبکه‌های اجتماعی و ... که به طور اختصاصی به پوشش اخبار ورزش می‌پردازند، به دو عضو جدایی ناپذیر از هم تبدیل شده‌اند. 

خبرگزاری «آتیه آنلاین» که در آبان ماه سال 1400، یک سالگی‌اش را جشن می‌گیرد، نیز از همان ابتدای فعالیت خود به عنوان رسانه‌ای  مرجع به منظور هرچه بهتر و هر چه بیشتر پوشش اخبار رفاه و تامین، در بخش ورزشی نیز به پوشش رویدادهای مهم خبری ورزش ایران و ورزش جهان پرداخت. در این بین سرویس ورزشی «آتیه آنلاین» گوشه چشمی نیز به پوشش اخبار  ورزش کارگری داشت.به همین منظور سرویس ورزشی آتیه آنلاین، سعی بر این داشت که در این یک سال رخدادهایی که به نوعی، زیرمجموعه فدراسیون ورزش کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می‌گرفتند را به طور تمام و کمال پوشش دهد و تریبونی باشد برای صدای انتقادات و مشکلات ورزشکارانی که در این زیر مجموعه فعالیت می‌کنند و مطالباتی از فدراسیون مربوط به خود داشته باشند. 

سرویس ورزشی آتیه آنلاین در تلاش بود که در بستری رسانه محور و در دل اخبار و نقدهای مختلف به وضعیت ورزش نمایانگر این واقعیت باشد که  مهمترین مولفه در بخش ورزش کارگران ، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است. چرا که توسعه و پرداختن به ورزش قهرمانی ، بهترین فاکتور ایجاد انگیزه برای گرایش به ورزش در بین قشر کارمندان و کارگران است. 

«آتیه آنلاین» در شرایطی  یک ساله شد که از همان روز تولد در دل خود کودکی نو پا با عنوان «سرویس ورزشی» را پرورش داد و امروز به  سرانجامِ یک ساله شدن رساند. تلاش ما در این سرویس در این راستا بود که نشان دهد پدیده‌ای به نام «ورزش» در روزهایی که کشور با مشکلات عدیده اقتصادی،  تغییر  و تحولات مدیریتی، پاندمی کرونا، تغییر سبک و سیاق زندگی آحاد جامعه و مشکلات دیگری دست و پنجه نرم می‌کند، تا چه حد می‌تواند، منجر به بهبود وضع روحی و جسمی انسان‌های عصر حاضر بشود. پدیده ای که فاکتوری مهم و موثر در زمینه افزایش اعتماد به نفس و عزت و صیانت نفس ، خود باوری و شکوفایی است. 

کد خبر: 34393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =